Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Online activities bad for morality
thai
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-04-2012 11:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3350
 Status: Offline

intet nyt under solen, ungdommen over alt i verden laver oprør mod deres forældre

Thai young people's current distant relationship with their parents is contributing to social problems and a drop in morality, made more easily possible by their online activities and social networking, Culture Ministry permanent secretary Somchai Sianglai said yesterday.

Citing an international study on youth and protection three years ago, he said that although many young people in Thailand tended to say prayers at temple events or observe Buddhist teachings on ceremonial occasions, about 40 per cent said |they did not believe in the Law of Karma and in doing good.

"This indicates an immediate solution is to make access to religion easier to encourage young people to further embrace religious values," he said.

Somchai said a 2008 Child Watch report indicated that the divorce rate in Thailand had increased from 1 in 10 in 1999 to 1 in 3 now. The situation, where children stay home but get less time with parents - dubbed "virtual orphans" - meant the family institution in Thailand was getting weaker.

Thai youths' online activities had increased from 23 per cent in 2007 to 31 per cent in the following two years. An estimated increase to 35 to 40 per cent was possible next year.

Growth in Facebook users among Thais was now third-highest in the world, increasing from 1.9 million in 2009 to 10 million as of last year, and could reach 15 million next year.

Somchai, however, lauded a positive aspect of the Facebook boom in Thailand, saying young people aged 18-24 - 40 per cent of all local users - were tending to expand their volunteerism using it. "A policy to promote Facebook and other online social networking services to good use will be important to develop a good culture for the coming generations," he added.

http://www.nation...73154.html
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2012 07:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256

@thai
Det forekommer mig, at artiklen handler om, at de unges samhørsforhold til den ældre generation er dalende, og det giver problemer med moral og religion, Thailands familiestruktur er på vej til opløsning ( ligesom den er for lang tid siden i DK - vi ser heller ikke hinanden, og bor i hver ende af landet).

Denne tendens forstærkes af de medier på Internettet f.eks Facebook. På sigt en bombe under Thailand - hvor de unge fordres at tage sig af de gamle)

Jeg læser INTET op oprør ....men det er måske underforstået griner
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
thai
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2012 08:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3350

dardi skrev:
@thai
Det forekommer mig, at artiklen handler om, at de unges samhørsforhold til den ældre generation er dalende, og det giver problemer med moral og religion, Thailands familiestruktur er på vej til opløsning ( ligesom den er for lang tid siden i DK - vi ser heller ikke hinanden, og bor i hver ende af landet).

Denne tendens forstærkes af de medier på Internettet f.eks Facebook. På sigt en bombe under Thailand - hvor de unge fordres at tage sig af de gamle)

Jeg læser INTET op oprør ....men det er måske underforstået griner

at de unge ikke passe de gamle, at familie strukturen er i opløsning, vil jeg kalde et ungdomoprør mod de gamle dyder
dardi
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2012 09:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256

@thai
Først tak for rigtig mange af dine gode indlæg ... altid en fornøjelse at læse hvad du fanger af nyt, og betragtninger . Du ved hvad du taler om, og du gør det med stor finesse.

Måske er det bare ordet oprør der skurrer i mine ører ... synes det er meget stiltiende. De glider ligesom fra hinanden .. slowly slowly.

Jeg er også gledet fra mine forældre .. men der har aldrig været tale om oprør.

Glæder mig til at læse mere fra din hånd en anden gang. HYGGE .. skaal
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2012 10:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

oprør skurer ikke i mine øre , den thailandske ungdom har fjernet sig meget fra det som jeg godt kan li, nemlig respekt for andre
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Pattaya Police Raid Major Indian Online Gambling Base in Pattaya Nyheder fra Pattaya 1 14-06-2024 08:39
Scam: Mae Sue Online Discover Thainess 1 25-09-2023 08:14
Visum til Thailand skal søges online Visa til Thailand 13 01-10-2021 23:14
Ungt par arresteret for at lave online sexshow Nyheder på dansk 1 27-09-2021 16:53
Fermented beef sausages sell like hot cakes online Thaimad 1 08-06-2017 16:02

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768