Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Afvist i tolden:
FCK
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2016 06:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 2774
 Status: Offline

Det var en noget rødmosset kvinde, som måtte stå skoleret over for de thailandske myndigheder – den 28-årige kvinde havde i fuldskab brugt flere sider af sit pas som toiletpapir

Skal man, så skal man. Det skulle den engelske kvinde og frisør, Faye Wilson, for flere år siden, da hun og en veninde under en bytur opdagede, at de manglede de fornødne papirer – toiletpapir, vel og mærke. Faye Wilson havde dog sit pas på sig, og vurderede, at identitetspapirerne snildt kunne afhjælpe den prekære situation.

– Vi gik fra bar til bar, og vi må have været desperate og havde tydeligvis ikke nogen toiletrulle. Vi besluttede, at det ville være en god idé, at bruge mit pas, hvilket åbenlyst er virkelig dumt. Det var måske to eller tre sider. Jeg var ret fuld, så jeg tænkte overhovedet ikke over konsekvenserne.

”Jeg var for flov til at forklare den rigtige grund”
Toilethændelsen gav altså, mildest talt, bagslag, da hun og en veninde flere år efter skulle en måned til Thailand på ferie. Myndighederne i Bangkok nægtede hende nemlig indrejse på grund af de mangelfulde paspapirer.

– De thailandske myndigheder åbnede bare mit pas og begyndte at kigge i det, og spurgte: ”Hvad er der sket her?” Jeg sagde bare, at jeg havde mistet siderne, fordi jeg var for flov til at forklare den rigtige grund. Før jeg kunne forklare mere, deporterede de mig tilbage til Dubai og derefter Glasgow og konfiskerede mine identitetspapirer, fortalte Faye Wilson til Daily Mail.

Måtte eskorteres hjem til England af sikkerhedsvagt
Den uheldige kvinde måtte altså eskorteres hjem af en sikkerhedsvagt og samtidig efterlade sin veninde i ferieparadiset. Wilson blev opfordret til hurtigst muligt at ansøge om et midlertidigt pas, så hun kunne returnere til Thailand og veninden.

– Jeg følte mig som en kriminel – folk kiggede undrende på mig, fordi sikkerhedsvagten sad ved siden af mig under hele flyveturen. Jeg ved ikke, hvordan en kriminel ser ud, men jeg er i hvert fald ikke en.

Wilson undrede sig meget over hele hændelsen, da hun hævdede at have brugt passet op til otte gange de forgangne fem år, siden passiderne var blevet revet ud – uden at opleve problemer.

Historien melder ikke noget om, hvorvidt kvinden kom godt tilbage til veninden og Thailand.

http://ekstrablad...ir/5949675
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Familie afvist fra businessclass: I er for tykke! Flyselskaber 2 02-02-2020 15:16
Afvist af Danmark: udsendelsen sendes på TV2 torsdag den 13. december 2018 Udenfor Thailand 1 10-12-2018 09:24
mand taget i tolden Nyheder på dansk 10 13-05-2009 07:24

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768