Antal indlæg: 1814 Tilmeldt: 17.03.11 Status: Offline
Politifolk i Thailand bortførte to turister
To italienske turister blev tilbageholdt på falske anklager og afpresset et større pengebeløb af politifolk.
To thailandske politifolk er blevet anholdt, og myndighederne eftersøger lørdag to andre for påstået bortførelse og for at have presset penge af italienske turister.
Politifolkene blev anholdt i den thailandske hovedstad, Bangkok, fredag, efter at Interpol havde udstedt en arrestordre mod dem, skriver avisen Bangkok Post.
Antal indlæg: 3629 Tilmeldt: 20.02.09 Status: Offline
Al 48 skrev
To italienske turister blev tilbageholdt på falske anklager og afpresset et større pengebeløb af politifolk.
igen igen overskrifter som fortæller omverden at smiles land er et uland
jeg syntes det er uhyggeligt at den slags ting kan forekomme selv i thailand
hvornår slipper thailand af med korruption,aldrig er mit svar
Antal indlæg: 3857 Tilmeldt: 08.05.09 Status: Offline
Thailand har altid været et farligt sted at opholde sig, jeg har boet der/besøgt det i næsten tredive år, korruption er dagligdag for thaierne, de er vokset op med det, det har altid været en del af deres kultur.
En anden del af deres kultur er foragten for andres og eget liv og en altoverskyggende kærlighed til penge.
Det er ikke kun faranger der bliver myrdet for penge, de myrder skam også gladelig hinanden, selv nære familiemedlemmer.
Og hvorfor ikke hvis de kan bestikke politi og dommer og måske tilmed en guvernør, og dermed slippe for tiltale.
There is something rotten in the state of Thailand, som William Shakespeare ville have udtrykt det.
Antal indlæg: 681 Tilmeldt: 30.06.09 Status: Offline
Ja der har altid været en kedelig bagside af medaljen.
Men er det blevet værre, eller er det bare fordi der er mere focus på det ?
Da jeg for 25 år siden satte mine fødder i en lille landsby 85 km nord-øst for CM, var noget af det første jeg blev belært om...
Du må ikke gå ud alene når det er mørkt.
Du må ikke blande dig i hvad andre laver.... Den kom fordi der om natten altid var en vældig larm hos naboen, der blev leveret og hentet ulovligt fældet træ. leveret af lokale og solgt videre af en betjent.
Så syntes jeg egentlig det blev bedre i mange år, men om det skyldes man vænner sig til... sådan er tingene bare.
For som jeg oplever det nu, så er forholdene værre i dag end for 25 år siden.
Selv politiet, som trods alt er bevæbnede, værgrer sig ved at køre ud om natten. Kører man galt om natten skal man være heldig hvis nogen stopper for at hjælpe. osv osv.
Man bygger mure med glas skår / pigtråd omkring sine huse.
de myrder skam også gladelig hinanden, selv nære familiemedlemmer.
Det er en kapittel for sig.
De har svært ved at omgås andre, derfor holder de krampagtig fast i familien for ikke at stå alene. Men det fungerer ikke ret godt.
Det er der mange grunde til, men når der er farang inde i billedet er det især penge der skaber balladen.