Efter 10 år i Danmark: Napa udvises efter kort skænderi
|
elin |
Skrevet d. 28-02-2013 14:31
|
Bruger
Antal indlæg: 1
Status:
|
når jeg læser dagens historie i BT bliver jeg sur og gal, de kriminelle udlændinge må blive i landet, selv og de har fået en udvisnings dom og er forsørget af den danske stat ''
læs selv http://www.bt.dk/...-skaenderi
Kort periode med samlivsproblemer for to år siden får nu alvorlige konsekvenser for dansk-thailandsk familie
Uret tikker. Alt for hurtigt. I alt fald hvis man er ægteparret Peter og Napa Foss, som med gru, for hver dag der går, ser datoen 15. marts nærme sig med mareridtsagtig hastighed.
Den dag skal snart 28-årige Pennapalai, kaldet Napa, nemlig være ude af Danmark. |
|
|
|
|
lillemanden |
Skrevet d. 28-02-2013 14:51
|
Bruger
Antal indlæg: 614
Status:
|
Du har ganske ret , der er noget der ikke fungerer rigtigt i den danske udlændingelovgivning.
Men det er nok nemmere , at få Napa til at forlade landet end de slyngler der allerede er udvist.
Men ja , jeg bliver også harm over det. |
|
|
|
Fon tok |
Skrevet d. 28-02-2013 18:07
|
Bruger
Antal indlæg: 48
Status:
|
Ja , vi har et sygt land og nogle syge love på mange områder.
Det kan betyde at kvinder som har det dårligt ikke tør søge hjælp, da de kan blive udvist af landet.
Jeg undrer mig iøvrigt over, at hvis man har et fælles barn kan blive udvist.
Er det rigtigt ?
Fon tok |
|
|
|
M55 |
Skrevet d. 01-03-2013 02:33
|
Bruger
Antal indlæg: 1875
Status:
|
Fon tok skrev:
Ja , vi har et sygt land og nogle syge love på mange områder.
Det kan betyde at kvinder som har det dårligt ikke tør søge hjælp, da de kan blive udvist af landet.
Jeg undrer mig iøvrigt over, at hvis man har et fælles barn kan blive udvist.
Er det rigtigt ?
Fon tok
ja er det korte svar, sandt men sørgeligt |
|
|
|
M55 |
Skrevet d. 01-03-2013 02:37
|
Bruger
Antal indlæg: 1875
Status:
|
I kan følge Peter, Leeloo og Napa på facebook, og bakke op om dem ved at melde jer ind i gruppen
https://www.faceb...252Fi%253E |
|
|
|
thai |
Skrevet d. 15-03-2013 01:52
|
Bruger
Antal indlæg: 3352
Status:
|
TV: Her får Napa besked om, at hun kan blive
http://nyhederne....e.html?rss
Kl. var 10 minutter før afgang. Mod Hamburg og et fly til Thailand. Napa Foss og den fireårige datter Leelaa Foss skulle adskilles fra faren og manden Peter Foss.
I 2011 gik parret fra hinanden i en periode. Napa Foss tog på krisecenter og modtog igennem 9 uger - 25000 kroner fra Odense Kommune.
Parret fandt sammen igen. Men som Nyhederne beskrev for 10 dage siden, så er Napa Foss ikke længere berettiget til ophold, fordi hun har modtaget sociale ydelser. På trods af at hun kan sproget og tjener sine egne penge.
Lige til det sidste har familien kæmpet for at kunne få lov at blive. Men flybilletten er købt. Familien i bangkok er klar til at tage i mod Napa Foss, når hun lander i Thailand. Det er 5 min før afgang, da familiens advokat ringer.
- Så vi skal ikke rejse, vi kan blive, spørger Peter Foss vantro.
-Er det rigtigt, spørger Napa og jubler, mens hun krammer sin mand.
Udlændinge styrelsen gav i sidste øjeblik Napa Foss en dispensation, så hun kan blive i Danmark, mens hendes sag kører. Det giver et pusterum på tre måneder.
Familiens advokat fortæller til TV2 Nyhederne, at en dispensation kun gives, hvis der er meget gode chancer for at få ophold. |
|
|