Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Austrian Air :(
Pleasantville
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-02-2013 18:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 149
 Status: Offline

Vi var for nyeligt ude og flyve vores første (og sidste) tur med Austrian Air turen gik fra Kastrup til Bangkok. Vi er en familie på fire der skulle afsted ved indvejningen af bagage havde vi 3 stk kuffeter med de vejede 19kilo. 23kilo samt 25kilo og den yndige dame påpegede at der kun måtte være 20 kilo i hver, jeg kunne så gå hen og købe en kuffert mere da jeg havde lov til at have 4 stk. med. Hvem gider og stå med småbørn og pakke om i lufthavnen? Skal lige siges at vi fløj med to andre selskaber før Kastrup med de samme kuffeter og der blev der bare sat et skildt på med HEAVY. Nå men jeg tænkte det kunne vel ikke være så dyrt så jeg valgte at betale, det kostede lige 200 Euro 100 pr kuffert. Nå men selve flyveture gik uden problemmer og var faktisk behageligt.
Så kom turen jo til hjemturen og nu havde jeg klog af skade købt en kuffert mere og vejet dem alle af så der var der ingen problemmer, vi skulle jo så mellemlande i Wien hvor der var en lille pause på et par timer her går vi lige ud fra flyet og ind i et nyt sikkerheds tjek måske de tror vi har taget plastik kniven med fra det forige fly og her sker der det som der sker hver gang jeg går igennem den Bipper jeg gør så sikkerhedsmanden bekendt med det skyldes mit hofte som jeg har fået skiftet og at det sker hver gang, men den køber han ikke tilbage og af med mine gummisko også, og lortet bipper selfølgelig stadig som den har gjort i alle de andre 9 sikkerheds tjek vi har været igennem de sidste på måneder, han skanner med sin håndskanner og er stadig ikke tilfreds hvorefter jeg blir bedt om at følge med ind i et lille aflukke hvor jeg nu for besked om at smide tøjet ( hvor ydmygende) efter han så havde set aret fra operationen og kontateret at der ikke var noget at komme efter for jeg endelig lov at passere, tilbage til båndet hvor konen kæmper for at få vore ting samlet og samtidig passe en lille unge på tre som er utålmodig med at komme videre.

Deres fly og personale er helt i top med deres landpersonel har i hvertfald bevirket at jeg ikke gider dem mere så hellere give lidt mere for billeten og flyve direkte med Thai Air.-Rød-kort-
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2013 00:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

havde vi 3 stk kuffeter med de vejede 19kilo. 23kilo samt 25kilo og den yndige dame påpegede at der kun måtte være 20 kilo i hver, jeg kunne så gå hen og købe en kuffert mere da jeg havde lov til at have 4 stk. med. Hvem gider og stå med småbørn og pakke om i lufthavnen? Skal lige siges at vi fløj med to andre selskaber før Kastrup med de samme kuffeter og der blev der bare sat et skildt på med HEAVY. Nå men jeg tænkte det kunne vel ikke være så dyrt så jeg valgte at betale, det kostede lige 200 Euro 100 pr kuffert.

en pengemaskine , sidst jeg var ude at flyve med thai vejede en kuffert 31 kg, intet problem i det

vi skulle jo så mellemlande i Wien hvor der var en lille pause på et par timer her går vi lige ud fra flyet og ind i et nyt sikkerheds tjek måske de tror vi har taget plastik kniven med fra det forige fly

det med sikkerhed eller mangel på samme er nu ens overalt, nogle vil sige det er for meget, jeg er tilbøjelig til at give dem ret

Deres fly og personale er helt i top med deres landpersonel har i hvertfald bevirket at jeg ikke gider dem mere så hellere give lidt mere for billeten og flyve direkte med Thai Air.

bruger alle fly selskaber ikke samme personale i sikkerheds kontrollen
Pleasantville
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2013 00:28
Bruger avatar

Bruger

yindee skrev:
havde vi 3 stk kuffeter med de vejede 19kilo. 23kilo samt 25kilo og den yndige dame påpegede at der kun måtte være 20 kilo i hver, jeg kunne så gå hen og købe en kuffert mere da jeg havde lov til at have 4 stk. med. Hvem gider og stå med småbørn og pakke om i lufthavnen? Skal lige siges at vi fløj med to andre selskaber før Kastrup med de samme kuffeter og der blev der bare sat et skildt på med HEAVY. Nå men jeg tænkte det kunne vel ikke være så dyrt så jeg valgte at betale, det kostede lige 200 Euro 100 pr kuffert.

en pengemaskine , sidst jeg var ude at flyve med thai vejede en kuffert 31 kg, intet problem i det

vi skulle jo så mellemlande i Wien hvor der var en lille pause på et par timer her går vi lige ud fra flyet og ind i et nyt sikkerheds tjek måske de tror vi har taget plastik kniven med fra det forige fly

det med sikkerhed eller mangel på samme er nu ens overalt, nogle vil sige det er for meget, jeg er tilbøjelig til at give dem ret

Deres fly og personale er helt i top med deres landpersonel har i hvertfald bevirket at jeg ikke gider dem mere så hellere give lidt mere for billeten og flyve direkte med Thai Air.

bruger alle fly selskaber ikke samme personale i sikkerheds kontrollen

Helt sikker på det er de samme folk der kontrolerer men kommer jeg ikke til Wien mere slipper jeg da for det bøvl, og som skrevet var det kun i Wien der var problemmer alle andre sikkerhedskontroler kunne klares med tøj på Sad
milex
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2013 02:08

Bruger

Antal indlæg: 32

I CPH er det ikke Austrian personale der udfører indcheckning. Det klares af NOVIA, selvfølgelig efter Austrian's regler.

Sikkerheds-check foretages IKKE af de enkelte luft-selskaber, men derimod af den enkelte lufthavn.

Så hvis du skulle have fløjet videre fra VIE til CPH med f.eks. SAS ville du have oplevet det samme.
sam
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2013 02:59

Bruger

Antal indlæg: 256

m.h.t. kuffertproblemerne, så har vi aldrig disse,når vi flyver med THAI.

Men vi måtte betale ekstra for een kuffert fra AAR-CPH.

Sikkerhedsscanningen er nogle stder ved at tage overhånd, men det havde nok ikke hjulpet, selv om du havde en lægeattest med.
AL 48
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2013 03:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814

Har selv prøvet med 27kg. i kuffert hos Thai-air. Der blev bare sat heavy-skilt på og så transporteret til et andet bånd.- Ingen ekstraudgifterThumb
Pleasantville
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2013 12:40
Bruger avatar

Bruger

milex skrev:
I CPH er det ikke Austrian personale der udfører indcheckning. Det klares af NOVIA, selvfølgelig efter Austrian's regler.

Sikkerheds-check foretages IKKE af de enkelte luft-selskaber, men derimod af den enkelte lufthavn.

Så hvis du skulle have fløjet videre fra VIE til CPH med f.eks. SAS ville du have oplevet det samme.

Helt sikker på det er de samme folk der kontrolerer men kommer jeg ikke til Wien mere slipper jeg da for det bøvl, og som skrevet var det kun i Wien der var problemmer alle andre sikkerhedskontroler kunne klares med tøj på Sad[/quote]
Gå til debat:

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768