Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Krigen lurer om hjørnet !!
Pen
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-06-2012 14:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
 Status: Offline

Jeg ved godt at jeg konstant poster politiske og kritiske indlæg, men denne gang mener jeg at der er god grund til at være bekymret. Jeg har ved hjælp af Google oversat artiklen fra Bangkok Post, og hvor oversættelsen glippede, har jeg været kreativ med mit kendskab til engelsk ved ikke

Og jeg skal lige sige at jeg ikke har nogen politisk overbevisning, jeg er såmænd bare bekymret for de stakkels Thaier der er blevet bestjålet gennem så mange år, og det ser ikke ud som om det bliver meget bedre i den nærmeste fremtid !!

80 år uden demokrati

"80 år uden demokrati" var sloganet for rød-skjorterne, den Forenede Front for Demokrati mod diktatur, der markerede 80 års jubilæet af ændringen fra enevælde til konstitutionelt monarki sidste søndag, 24. juni.

Er det rigtigt, at der ikke har været demokrati i Thailand i løbet af de sidste 80 år? Hvis demokrati betyder herredømmet i forhold til flertallet og for de fleste, men med respekt for mindretallets rettigheder, så er svaret at vi ikke har demokrati endnu. Derfor er det "demokrati" vi har haft, til tider beskrevet som halvhjertet demokrati.

Så hvad slags demokrati ønsker rødskjorterne eller hvilken form for demokrati har de i tankerne? Er det den slags bredt skitseret af Adisorn Piangket, en rødskjorte leder og medlem af "nr. 111 House", sidste søndag?

"Demokrati betyder styring af flertallet. Giv ikke mindretallet noget som helst hvis de forsøger at kvæle os, Giv ikke mindretallet nogen opmærksomhed hvis de ikke ønsker at ændre forfatningen, vi vil gøre brug af vores flertal, og stemme til vores fordel, erklærede Adisorn.

For at opsummere Adisorn's definition af demokrati - reglen om flertal med total foragt for mindretallet, er den eneste måde at opnå denne form for demokrati på, at omskrive forfatningen, hvilket er præcis hvad Pheu Thai er i færd med at gøre. Desværre for dem, har der været en hage.

Forfatnings Domstolen udstedte et påbud der suspenderede processen, indtil en undersøgelse af en påstand om, at det er et forsøg på for at vælte det konstitutionelle monarki gennem en forfatnings omskrivning er modbevist.

Hvis Adisorn vision om demokrati afspejler UDD's politik, er det en sikker opskrift på problemer, fordi det mindretal, der tilfældigvis er flere millioner vælgere (hvis de vælgere, der ikke stemte for Pheu thailandske part betragtes som mindretallet !!) ikke vil acceptere dette begreb for demokrati, og hvis deres stemmer ikke at blive hørt af flertallet, vil de blive nægtet nogen rolle i at bestemme landet fremtidige skæbne.

Og hvis et mindretal også betyder at alle de uafhængige organisationer såsom forfatnings Domstolen, valgkommission (ECC) og kommissionen for bekæmpelse af korruption, som rødskjorterne har dyb foragt for, vil UDD forsøge at nedlægge eller neutralisere alle disse organisationer, der fungerer som en kontrolinstans og balance-mekanisme imod, eller misbrug af magt af den udøvende magt.

Tidligere UDD leder Veerakarn (tidligere Veera) Musikhapong fortalte søndag sine tilhængere at være forberedt til en ny runde af krigsførelse i august når parlamentet starter op efter sommerferien og genoptager en ny diskussion omkring omskrivning af grundloven og aktuelle spørgsmål der skal debatteres. På det tidspunkt vil forfatnings Domstolen have udtalt sig om deres syn på ændring af forfatningen, forhåbentlig vil retten godkende omskrivningen og processen kan fortsætte.

Men Pheu thai partiet med de foreslåede forfatningsændringer som skal søges flertal for, skal huske på, at hvis den nye forfatning er skrevet på en sådan måde, at stemmemindretallet bliver ignoreret eller alle de uafhængige organisationer skal opløses eller neutraliseres, eller bestemmelsen om monarkiet ændres, vil der være stærke protester og måske kaos.

Rødskjorternes gruppe og Pheu Thai kan ikke have kagen og spise det hele, uden at dele med de andre, simpelthen fordi de vandt valget, og har flertallet af stemmerne i parlamentet.

Artiklen på engelsk : http://www.bangko...-democracy

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-06-2012 16:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 330

Taksin kan og vil have det hele Shock
jager
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-06-2012 23:12

Bruger

Antal indlæg: 78

hvor er taksin lige nævnt????
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-06-2012 02:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

hej Pen
Krigen lurer om hjørnet !!
skriver du jeg syntes nu krigen er i fuld gang, ok der bruges ikke våben, men ord og love misbruges for eje vinding skyld

borger krigen hvor der vil blive brugt våben i stor stil noget a, la det der foregår i Syrien, tror jeg ikke på, hæren vil tage magten igen igen, godt hjulpet på vej af kongehuset

demokrati hvad er det ved ikke jeg er selv i tvivl om der findes i danmark
thai
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-06-2012 15:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3350

våben er der nok af

Bangkok police seize firearms

Bangkok police, with the help of vehicles equipped with x-ray machines, seized a total of 234 firearms, explosives and drugs in car searches between June 22 and June 26, Metropolitan Police Bureau chief Khamronwit Thoopkrachang said on Wednesday.

Of the total, three were military weapons, 112 were licensed firearms, 97 were unlicensed and 22 others were homemade guns.

Pol Maj Gen Khamronwit said a large amount of ammunition, explosives and illegal drugs were also discovered.

"I'm not happy with the number of weapons seized in the past five days," the city police chief said. "I believe that there are many more illegal firearms in the metropolitan area because is is so large."

He said the Metropolitan Patrol and Special Operations Division will also bring in vehicles equipped with x-ray machines to search for weapons and drugs in parking areas of entertainment venues.

Police chiefs who failed to deliver results in their respective areas over the past five days would be transferred because they did not follow police policy, he said.

"I insist that there will be no lobbying over the transfers as long as I'm the city police chief," Pol Maj Gen Khamronwit said.

Last week, national police chief Priewpan Damapong announced that police will use vehicles equipped with x-ray machines supplied by the Narcotics Suppression Bureau to scan for weapons during vehicle searches.

Pol Gen Priewpan said this modern approach would enable authorities to be more effective in crime suppression.
http://www.bangko...f-firearms
per1234
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-06-2012 22:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 857

godt set Pen krigen/kuppet er på vej

Hæren benægter at deres vicechef havde planlagt et kup
27 Juni 2012 02:25
En hær talsmand onsdag benægtede, at vice Army Commander-in-Chief Gen Dapong Ratanasuwan havde planlagt et kup mod den Pheu thailandske regering.

Næstformand Army talsmand Col Winthai Suwari afvist en rapport fra et nyt dokument, der erskrevet af Udon Thani rød-shirt leder Kwanchai Praiphana , at Dapong havde drøftet et kup med en gruppe af personer, som angiveligt deltog i et kup mod den tidligere Thai Rak Thai regering.

Kwanchai påstod, at gruppen afholdt et møde på Bonanza Resort i Khaoyai at planlægge kuppet. Han påstod, at Chart Thai Pattana chefrådgiver Sanan Kachornprasart deltog også i mødet.

The Nation

Army denies deputy chief plotted coup
June 27, 2012 2:25 pm
An Army spokesman Wednesday denied that Deputy Army Commander-in-Chief Gen Dapong Ratanasuwan had plotted a coup against the Pheu Thai government.

Deputy Army spokesman Col Winthai Suwari dismissed a report by a new paper that quoted Udon Thani red-shirt leader Kwanchai Praiphana as alleging that Dapong had discussed a coup plot with a group of persons, who allegedly took part in a coup against the Thai Rak Thai government.

Kwanchai alleged that group held a meeting at Bonanza resort in Khaoyai to plot the coup. He alleged that Chart Thai Pattana Party chief advisor Sanan Kachornprasart also took part in the meeting.

The Nation
http://www.nation...85010.html
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Krigen fanger russere på ferie i Thailand Hele Thailand 2 13-03-2022 12:54
Frygten lurer: Kendt storby invaderet af mere end 31.000 slanger Nyheder på dansk 1 03-12-2017 07:53
Krigen mod narko: Thailands vanvidsstof Skik og brug 1 16-07-2014 04:59
Valg kampen/krigen er brudt ud Nyheder på andre sprog 2 15-03-2011 10:27

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768