Antal indlæg: 697 Tilmeldt: 22.02.09 Status: Offline
Hej
Jeg ved ikke om andre har det samme problem, men efter de nye regler med visa, skal jeg godt nok bruge mange ekstra kilometer for noget sådant, så jeg har nu 4 gange skrevet til dette emigrations kontor i Bangkok, for at gøre opmærksom på dette problem, at jeg først skal køre hele vejen til Bangkok for at få verificeret min indtægt, derefter skal jeg så køre hele vejen til Tak (maesot) for at ansøge om dette retirement visa. Jeg brugte sidste gang auithai (jeg tror nok det staves sådant) uden problemer og 10 min. efter havde jeg mit visa, og det er på vejen hjem fra Bangkok.
Det skal lige siges, at jeg jo bor i Nakhon Sawan, og dette med de nye regler koster mig ekstra 520 km. kørsel.
Dette kontor har aldrig gidet svare, også selvom de siger, at hurtigt svar vil blive afsendt, så det undre da en, at ens ven som bor 30 km. herfra kan bruge den nemme vej uden problemer, men de gider åbenbart ikke lytte til et fornuftigt argument, for sådan skal det åbenbart være, at jeg lige ligger på denne grænse, ja så skal jeg køre disse ekstra 520 km til noget egentligt ligegyldigt.
Er der nogen her på siden der har erfaring med, hvad man egentligt kan gøre for at komme til orde i en sådan sag, eller skal jeg bare gøre som det bliver sagt.