Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Venstre åbner slagsmål om førtidspension
Pen
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-02-2012 11:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
 Status: Offline

Venstre åbner slagsmål om førtidspension

Venstre foreslår, at førtidspensionister skal have lavere ydelse end kontanthjælpsmodtagere.

Et af de helt store slagsmål i de snarlige forhandlinger om en reform af førtidspension og fleksjob bliver, hvor mange penge de mennesker, der skal fra førtidspension over i såkaldte udviklingsforløb, får at gøre godt med hver måned.

Den tidligere beskæftigelses- og finansminister Claus Hjort Frederiksen (V), der sidder i Folketingets beskæftigelsesudvalg, åbner nu diskussionen med et kontant krav til regeringen:

Det er helt afgørende for os, at den ydelse bliver lavere end kontanthjælpen, siger Claus Hjort Frederiksen til Information.

Han fremhæver, at reformens "incitamentsstrukturer skal vende den rigtige vej".

Sjældent varig pension under 40 år.

Regeringen har på forhånd meldt ud, at unge under 40 år fremover kun i helt særlige tilfælde skal kunne modtage den varige førtidspension.

I stedet skal de over i "udviklingsforløb", som gerne på sigt skal hjælpe dem ud på arbejdsmarkedet i større eller mindre omfang.

Venstre er enig i den model, som også var en del af den tidligere regerings udspil. Idéen stammer fra Arbejdsmarkedskommissionen i 2009, og kommissionen foreslog selv en månedlig ydelse på niveau med kontanthjælpen.

Længere ned.

Men Venstre mener altså ydelsen skal endnu længere ned:

- De mennesker, vi taler om her, står jo uden for arbejdsmarkedet. Derfor er det afgørende, at vi ikke får en højere ydelse i en ordning, hvor man ikke står til rådighed end en ordning, hvor man står til rådighed, siger Claus Hjort Frederiksen til Information.

Formålet med reformen er at stramme op på reglerne for, hvem der modtager førtidspension og særligt skrue ned for den såkaldte fleksjobordning.

Flere får førtidspension.

Antallet af førtidspensionister har været konstant i mange år, men de senere år har flere unge fået tildelt førtidspension.

Det vil regeringen - i lighed med den tidligere regering - gøre noget ved for dels at forhindre, at unge ender uden for arbejdsmarkedet et helt liv og dels at få styr på de offentlige udgifter til ydelserne, der er blevet 9,4 milliarder kroner højere end ventet.

Ritzau.

http://jp.dk/indl...692346.ece
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-02-2012 12:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

hvordan kan et såkaldt ansvarligt parti fyre sådan en gang pis (undskyld) af

at de vil tidsbegræse pensionen ok helt fin, alle burde til et helbreds kontrol hvert 5 år

hvordan skal du leve for et beløb der er mindre end kontant hjælpen

skipper
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-02-2012 12:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857

yindee skrev:
hvordan kan et såkaldt ansvarligt parti fyre sådan en gang pis (undskyld) af

at de vil tidsbegræse pensionen ok helt fin, alle burde til et helbreds kontrol hvert 5 år

hvordan skal du leve for et beløb der er mindre end kontant hjælpen

Jo det er da meget nemt, når pensionen ikke rækker til hele måneden, så kan de da bare få kontanthjælp, ikk?

Men iøvrigt så burde bondepartiet gå stille med dørene, der er nok ingen der får så meget tilskud som deres kernevælgere,bønderne.
Anarki eller Kaos.
Kanchalee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-02-2012 12:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 144

Tjek hvert 5 aar. Hvem skulle saa lige betale den rejse til DK. pensionisten selv som lever paa et minimum, ja jeg mener en barberet pension, udgifter til sundhedsforsikring selvom man betaler til dette i DK.

Saa billigt er det altsaa heller ikke at leve i Thailand, med mindre man vil leve i et gammelt traehus og spise ris og fisk hver dag.Thai
soi7
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-02-2012 17:20

Bruger

Antal indlæg: 356

Er der ikke omkring 250000 på førtidspention ca ?
Førhen fik folk alt for let tilkendt pentionen, nu er det sværere, jeg kender dog 1 som fik det for 2 år siden, han er 30+, og kunne nemt have et deltidsjob, så det er stadig for let at få pention- tilsyneladende.
Idag får disse folk ca 60000 bath om måneden, det er meget, man kan leve for langt mindre i LOS, så bare skær i den check, så kan det være alle snyderne kan komme til dk og arbejde for "deres" penge, mange er blot dovne hyklere Grin
IT
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2012 04:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1773

soi7 skrev:
Førhen fik folk alt for let tilkendt pentionen, nu er det sværere, jeg kender dog 1 som fik det for 2 år siden, han er 30+, og kunne nemt have et deltidsjob, så det er stadig for let at få pention- tilsyneladende.
Idag får disse folk ca 60000 bath om måneden, det er meget, man kan leve for langt mindre i LOS, så bare skær i den check, så kan det være alle snyderne kan komme til dk og arbejde for "deres" penge, mange er blot dovne hyklere Grin

Din førtidspensions størrelse - grundsatser
Førtidspension er 204.900 kr. om året (2012), hvis du er enlig. Er du gift eller har en samlever, er grundsatsen 174.168 kr. om året (2012).
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
emil
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2012 08:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 166

Thumb
soi7 skrev:

mange ja men ikke alleved ikke
Kanchalee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2012 12:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 144

Soi 7 naevner 60.000,-

Hva' med dem som fik pension foer '03. ?

Kan du sige omkring det halve ? Lad os sige 38.000,- at du kan have ondt i roeven af det, det fatter jeg ikke. Man betaler stadig x antal procent til sundhedssystemet i DK. + man betaler sin egen sygeforsikring i Thailand...Er det fair ?
IT
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2012 12:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1773

Kanchalee skrev:
Soi 7 naevner 60.000,-

Kan du sige omkring det halve ? Lad os sige 38.000,- at du kan have ondt i roeven af det, det fatter jeg ikke. Man betaler stadig x antal procent til sundhedssystemet i DK. + man betaler sin egen sygeforsikring i Thailand...Er det fair ?

vi er i samme båd grundbeløb minus skat, retfærdigt eller ej vil jeg have mere skal jeg flytte til danmark , nej tak
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
AL 48
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2012 13:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814

Retfærdighed er jo mange ting.-Men forstår man ikke hvor ens penge bliver brugt, så læs her:
http://jp.dk/indl...157903.ece

Så længe der er råd til dette undres man jo over, at der ikke er råd til at pensionister beholder deres tillæg.
- Hvad rager det mig at en polsk bærplukker har 4 børn hjemme i Polen?- De bliver jo aldrig danske skatteydere.
Og de beløb der bliver tilsendt er tilmed skattefrie.
eneber
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2012 14:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1019

AL 48 skrev:
Retfærdighed er jo mange ting.-Men forstår man ikke hvor ens penge bliver brugt, så læs her:

Så længe der er råd til dette undres man jo over, at der ikke er råd til at pensionister beholder deres tillæg.
- Hvad rager det mig at en polsk bærplukker har 4 børn hjemme i Polen?- De bliver jo aldrig danske skatteydere.

forstå det hvem der kan, nu har pensionstillæg og polske bærplukker ikke noget tilfælles, bortset fra det er ravende vandvittig hvad der sker, af ting og sager, når danske politiker lovgiver
AL 48
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2012 14:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814

eneber skrev:
AL 48 skrev:

forstå det hvem der kan, nu har pensionstillæg og polske bærplukker ikke noget tilfælles, bortset fra det er ravende vandvittig hvad der sker, af ting og sager, når danske politiker lovgiver

Måske ikke -(undskyld), men det kunne jo tænkes at der blev råd til lidt bedre forsorg (tillæg) til vores egne hvis dette stoppes.
yindee
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2012 14:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

AL 48 skrev:
eneber skrev:
AL 48 skrev:

Måske ikke -(undskyld), men det kunne jo tænkes at der blev råd til lidt bedre forsorg (tillæg) til vores egne hvis dette stoppes.

husk vi må ikke give noget til vores egne medborger, uden at give de fremmede først, husk det nu, altid de fremmede først, ellers er vi racister, du ved dem, der er slemme Sad
soi7
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2012 15:47

Bruger

Antal indlæg: 356

Kanchalee skrev:
Soi 7 naevner 60.000,-

Jeg ved godt beløbet er mindre før 03...de 38k du skriver er vel efter udgifter ik, og ligenu er bathen dyr, det er også noget møg jo.
Det der er skidt er at nogle folk som er arbejdsduelige alligevel har kunnet tiltuske/snyde sig til pention.
Mange kan vel altid klare et halvdagsjob.
Men i sidste ende er det jo systemet der har været for ringe og blødsødent ved at give pention ud til dem der egentligt ikke er berettiget, men hvis der så evt. bliver skåret i pentionsbeløbet, hvad skal de penge så gå til ?
Næ jeg er ikke imod at folk får pention, hvis det er berettiget, men 60k er da meget at få sendt i røven hver måned ik ?
snue
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2012 01:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 16

hej
jeg er Folke pensionist får udbetalt fra den danske stat grundbeløbet som løber op i kr 4.212,00
hertil kommer ATP kr 603
alt er efter skat
lillemanden
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2012 03:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614

Hej snue

Så må du da have anden indtægt end det ??

Du skal bevise at du har det der svarer til 65000 baht om måneden for at få visa.

Og folkepensionens grundbeløb er ikke nok .

Shock
snue
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2012 03:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 16

lillemanden skrev:
Hej snue

Så må du da have anden indtægt end det ??

Du skal bevise at du har det der svarer til 65000 baht om måneden for at få visa.

Og folkepensionens grundbeløb er ikke nok .

Shock

godmorgen lillemanden

har læst lidt på siden kan forstå at du bor herude 6 mdr om året, du er måske her på non O visa som du fornyer hver tredje måned

jeg er gift med en dejlig thaidame ikke en pige men en dame hun er 63 år

jeg har en bankbog hvor der står en formue 625.000 baht det er mere end nok når jeg viser vielse og bopæls attest

de kræver kun 40. 000 baht i indtægt om måneden eller 400.000 i banken for at få det de kalder married visa

venlig hilsen
snue
lillemanden
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2012 03:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614

Ja, snue det er rigtigt , den side af sagen kender jeg jo ikke, har min gamle danske mand med mig ha ha .

Rigtigt vi har 1 års visa som skal stemples hver 3. md. det gør vi så ved at " tage på ferie " i et af nabolandene i en ugestid.
vi skal møde med oplysning om indtægt hvert år, men ikke noget problem.

Iøvrigt velkommen til.

vh lillemanden ( som er en dame )

music
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Førtidspension og et liv i Thailand De fastboende 16 20-04-2024 16:49
Thailand er åbent NU - maskerne af, barerne åbner til kl 02 Hele Thailand 1 25-06-2022 16:39
Test & Go karantænefri indrejse, åbner igen 1. februar Visa til Thailand 4 23-01-2022 12:35
Cambodja åbner for turister Udenfor Thailand 1 16-11-2021 09:32
Thailand åbner populær turist ø til juli Nyheder fra Phuket 2 29-03-2021 14:29

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768