Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
Thaksin mangler penge til sin nye golfbane, så regeringen har besluttet at sætte grænsen for den gratis strøm ned fra 90 Kw pr måned til 65. Stakkels alle de mennesker siger jeg bare
Free electricity volume to be cut to 65 units
The Nation September 30, 2011 8:02 am
The Energy Regulatory Commission is proposing a cut in free electricity volume to the poor, from 90 units a month to 65 units, which will sharply reduce the subsidy.
Boonsong Kerdklang, a commissioner, said that the decision bases on the Interior Ministry’s study on poverty line, which define those with monthly income below Bt5,000 as the poor.
"The change will reduce the number of eligible households from 7 million to 2 million, and subsidies will fall from Bt12 billion a year to Bt3.6 billion. At this amount, industrial plants and large building owners may be waived from contribution which is now set at 12 satage per unit," Boonsong said.
The proposal comes at a time when the ERC expects fuel tariffs to rise next year, as the tariffs are based on energy prices in the past six months.
Antal indlæg: 162 Tilmeldt: 21.05.09 Status: Offline
pensionisten skrev:
Thaksin mangler penge til sin nye golfbane, så regeringen har besluttet at sætte grænsen for den gratis strøm ned fra 90 Kw pr måned til 65. Stakkels alle de mennesker siger jeg bare
Ærligt talt, pensionist, jeg forstår ikke, at du bliver ved med at komme med al den fuldemandssnak om Thaksin. LUK !
Antal indlæg: 1773 Tilmeldt: 11.09.09 Status: Offline
Så sluttede den fest !
nej nej nej festen fortsætter ,betalt du din el regning og kom videre
Se her kun gode nyheder More than 24,000 workers to get Bt300 daily wage læg lige mærke til More than vi snakker måske om hele 25.000, der får den store løn
The board of State Enterprises Workers' Relation Confederation yesterday approved the payment of the flat Bt300 daily minimum wage to more than 24,000 workers from today onwards.
This means that an additional Bt23.9 million would be spent on the daily wages of 24,419 qualified recipients, Labour Minister Phadermchai Sasomsap said in his capacity as the board's chairman. The Cabinet will endorse this payment next Tuesday.
Labour Ministry's permanent secretary Somkiat Chayasriwong said the Bt300 daily wage would be paid in 50 provinces from January 1 as a result of initial approvals by provincial wage tripartite committees. The approvals will be presented to the central wage tripartite committee by next Wednesday for a final endorsement.
Meanwhile, a Bangkok seminar was told that bigtime human traffickers who kept smuggling immigrant workers into Thailand had never been arrested because they paid off corrupt officials.
"Around 600,000 workers are arrested, deported and again smuggled into Thailand, but the authorities never arrest the traffickers because they know each other," Suraphong Kongjanthuek, an official from the Lawyers Council of Thailand, said.
Citing a study conducted by the council, he said migrant workers were required to pay traffickers up to Bt20,000 every time they enter Thailand, and nearly all of them are asked for anything between Bt500 and Bt10,000 by corrupt police officers.
He said immigrant workers should also be paid the Bt300 minimum wage, because this will encourage Thai workers to do jobs they were refusing to do before. Meanwhile, businesses that pay low wages at the workers' consent should move out of Thailand, he said.
Somphong Sakaew, director of the Labour Rights Promotion Network, said migrant workers had complained to him that corrupt officials wanted up to Bt15,000 in exchange for dropping wrongful charges of illegal gambling, or returning their properties or passports. Even though more than 1 million migrant workers had registered after the latest deadline, up to 4 million are still unregistered, he said.
http://www.nation...66598.htmlIsan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
nnn, dine manglende hjerneceller behøver du ikke optræne med så åndssvage svar eller indlæg.
Din dame er åbenbart rød ser det ud til, og der henter du jo dine fritidssysler, derfor din stupide kommentar. Men fortsæt endelig din optræning så vi kan få det lidt sjovt nu du ikke er specielt ked af at udstille dig selv
Hav en god dag.
pensionisten skrev:
nnn, dine manglende hjerneceller behøver du ikke optræne med så åndssvage svar eller indlæg.
Din dame er åbenbart rød ser det ud til, og der henter du jo dine fritidssysler, derfor din stupide kommentar. Men fortsæt endelig din optræning så vi kan få det lidt sjovt nu du ikke er specielt ked af at udstille dig selv
Luk røven, din klaphat, du udtaler dig om noget, du intet ved om !
Antal indlæg: 133 Tilmeldt: 05.09.09 Status: Offline
nnn skrev:
pensionisten skrev:
Luk røven, din klaphat, du udtaler dig om noget, du intet ved om !
nnn
@nnn eftersom du ikke selv har noget fornuftigt at ytre dig med, så lad os andre læse i fred og ro.
Antal indlæg: 133 Tilmeldt: 05.09.09 Status: Offline
Hvis det ellers er tilladt, vil jeg gerne have lov til at se en sag belyst fra flere vinkler. Før jeg tager endelig stilling til min egen holdning, dette gælder for øvrigt i alle aspekter af mit liv.
Antal indlæg: 201 Tilmeldt: 06.07.10 Status: Offline
tiger skrev:
Hvis det ellers er tilladt, vil jeg gerne have lov til at se en sag belyst fra flere vinkler. Før jeg tager endelig stilling til min egen holdning, dette gælder for øvrigt i alle aspekter af mit liv.
hørt fakta er. Grænsen for den gratis strøm er eller bliver sat ned, fakta er. Det rammer de fattige
pensionisten skrev: Thaksin mangler penge til sin nye golfbane, så regeringen har besluttet at sætte grænsen for den gratis strøm ned fra 90 Kw pr måned til 65. Stakkels alle de mennesker siger jeg bare
Free electricity volume to be cut to 65 units
The Nation September 30, 2011 8:02 am
The Energy Regulatory Commission is proposing a cut in free electricity volume to the poor, from 90 units a month to 65 units, which will sharply reduce the subsidy.
The proposal comes at a time when the ERC expects fuel tariffs to rise next year, as the tariffs are based on energy prices in the past six months.
Fakta er, at pensionisten skrev, at "Thaksin mangler penge til sin nye golfbane", men hvor står det i artiklen, han refererer til ? Fakta er, at det står der ikke i artiklen, men kom endelig med bevis for, at det er sådan !
Han skriver også, at "regeringen har besluttet", men hvor står det i artiklen ? Fakta er, at det står der ikke i artiklen, der står kun, at en kommision foreslår at ændre reglerne om fri elektricitet til de fattige, og den kommision er ikke regeringen.
nnn skrev
Fakta er, at pensionisten skrev, at "Thaksin mangler penge til sin nye golfbane", men hvor står det i artiklen, han refererer til ?
Fakta er, at det står der ikke i artiklen, men kom endelig med bevis for, at det er sådan !
du har ret det står ingen steder
nnn skrev
Han skriver også, at "regeringen har besluttet", men hvor står det i artiklen ?
Fakta er, at det står der ikke i artiklen, der står kun, at en kommision foreslår at ændre reglerne om fri elektricitet til de fattige, og den kommision er ikke regeringen
.
hvem tror du der har oprettet den kommision. Mit gæt er regeringen
hvem har ansvaret i den sidste ende. Mit gæt er regeringen
alene skrev:
nnn skrev
Fakta er, at pensionisten skrev, at "Thaksin mangler penge til sin nye golfbane", men hvor står det i artiklen, han refererer til ?
Fakta er, at det står der ikke i artiklen, men kom endelig med bevis for, at det er sådan !
du har ret det står ingen steder
nnn skrev
Han skriver også, at "regeringen har besluttet", men hvor står det i artiklen ?
Fakta er, at det står der ikke i artiklen, der står kun, at en kommision foreslår at ændre reglerne om fri elektricitet til de fattige, og den kommision er ikke regeringen
.
hvem tror du der har oprettet den kommision. Mit gæt er regeringen
hvem har ansvaret i den sidste ende. Mit gæt er regeringen
I det store og hele giver du mig ret, tak for det !
Hvis du tror, det er den nuværende regering.der har oprettet kommisionen, så tror du fejl. Kommisionen blev udnævnt i 2008, og den nuværende regering har således "arvet" kommisionen.
Selvfølgelig har regeringen ansvaret i den sidste ende, derfor er det heller ikke givet, at fordi en kommision foreslår et-eller-andet, så bliver det også vedtaget. Det er op til regeringen at have det store overblik, hvorimod denne kommision kun skal beskæftige sig med en lille brik i det store spil.
ret ret ret i noget ja formanden for kommisionen er den nye indenrigs minister,
om det bliver sat ned kan kun tiden vise, vi kan kun venter og ser hvad der sker
bliver det sat ned må du bide i det sure æble og udtale det er for dårligt det går ud over de fattige
alene skrev:
om det bliver sat ned kan kun tiden vise, vi kan kun venter og ser hvad der sker
bliver det sat ned må du bide i det sure æble og udtale det er for dårligt det går ud over de fattige
Hvis man skal tro kommisionens hjemmeside, ja, - så passer det ikke,hvad du skriver !
Formanden er: Prof. Emeritus Dr. Direk Lavansiri - ERC Chairman
alene skrev:
nnn skrev:
Hvis man skal tro kommisionens hjemmeside, ja, - så passer det ikke,hvad du skriver !
alene skrev:
alene skrev:
nnn skrev:
Antal indlæg: 717 Tilmeldt: 13.01.10 Status: Offline
nnn skrev:
alene skrev:
alene skrev:
nnn skrev:
Gudskelov har vi ytringsfrihed, for ellers ville det sgu blive kedeligt
Dine gylp nnn viser helt klart og åbenlyst at du ikke som jeg forholder dig til virkeligheden, tag du at læs de nøgne tal der så åbent at det skriger til himlen, fortæller at den nye regering der helt åbenlyst lænser samtlige fonde og konti indeholdende milliarder af kroner til fordel for dem selv og pisser på Thaierne, gør lige præcist hvad der passer dem. Ja jeg skriver Thaksin mangler nye golfbolde eller andet meget ironisk.
Har du læst kritikken i næsten samtlige aviser herude bortset fra dem Thaksin ejer, der hovedrystende fortæller meget detaljeret om fremtiden for de almindelige Thaier, nej vel ??
Pis endelig af fordi din dame fortæller dig 'sandheden', sandheden om de nye dommere og ministre der nu i en helvedes fart afviser samtlige retsager mod familien Thaksin og hans soldater for at lette tilbagekomsten af den nye kejser og indsætter familie og 'venner' for at gøre det nemmere.
Fortalte hun dig også om den ventede prisstigning i Januar på benzin der ellers blev holdt på et kunstigt niveu af den forrige regering i erkendelse af at den almindelige Thai ikke kunne betale dagsprisen. Nej vel ??
Men hvis hun hviskede hvor pengene fra den fond der holdt dagsprisen nede blev af, må du meget gerne give et lille vink, for der var sgu mange penge i bøtten
Så mig der lever herude, er berørt i min hverdag til trods for min pension der gør det lidt nemmere med alle prisstigningerne, men jeg, uanset hvad du måtte mene eller tro, har sympati for de millioner af mennesker der bliver berørt, og i mine øjne bestjålet.
Ser du hver dag folk samle plastik, flasker og andet i skraldespandende for at kunne eksistere, nej vel ??
Ser du folk som jeg lugte til madrester for at tjekke om det kan spises, nej vel ??
Så tænk dig om og kom med noget konstruktiv kritik i stedet for gadedrengs attityden jeg og åbenbart andre ikke rigtigt kan bruge til noget hvis du har noget på hjertet....
Hav en god dag.