Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
stormflod og rapport som JackD efterlyser
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-09-2011 08:41

Bruger

Antal indlæg: 697
 Status: Offline

Hvis der som lovet kommer den regn de næste 5. dage, vil vores by blive et katastrofeområde. Hele byen vil blive under vand, for der mangle kun 10 cm. førend vandet fortsætter til den indre by. Jeg er så heldig, at vi ikke blive ramt her, for vi ligger så højt, at vandet og nedbøren skal være mere end ekstrem, hvis noget sådant skulle ske.

Fjersynet har de sidste 14 dage fokuseret på vores by..Nakhon Sawan.. om det er fordi de 5 nordlige floder mødes her, eller det er fordi canel3 journalistens mor bor her, ved jeg ikke, men fokus har der været..

Der var ikke ret mange bilen i byens gader i dag, for folk er bange... For kommer vandet, så sker det pludselig og med enorm kraft, og køre du rundt i bil med de enorme vandmasser, så skal du bare håbe på, at du kan svømme hurtigt...

Var på vej til Makro i dag, men dette var umuligt... for børnene svømmede på vejen i det dybe vand fra sumpområderne, som har lidt for meget wasser lige nu...

Håber ikke regnen som lovet kommer, for så bliver mit hus nok lidt overfyldt af nødlidende mennesker...godag

Her er lidt fra TV Canal3

http://www.krobkr...B9%8C.html
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-09-2011 11:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 717

manse skrev Var på vej til Makro i dag, men dette var umuligt... for børnene svømmede på vejen i det dybe vand fra sumpområderne, som har lidt for meget wasser lige nu...

Håber ikke regnen som lovet kommer, for så bliver mit hus nok lidt overfyldt af nødlidende mennesker...

børnene morer sig ,hvis dit hus skulle blive fyldt af nødlidende mennesker. tager du vel godt imod dem og hjælper efter bedste evne.

husk hvad du giver ud kommer tifoldig igen kat
manse
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-09-2011 11:46

Bruger

Sorry Pirat

Troede dette var underforstået, men er klar over, at jeg engang imellem kan være lidt kryptisk...Farvel

Selvfølgelig vil jeg det, og lige nu vælter vandet bare ned fra oven... krydser fingre...
JackD
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-09-2011 13:23

Bruger

Antal indlæg: 596

Tak for rapporten manse!

5 floder der samles, det giver jo ekstra pres lige nøjagtig ved Nakhon Sawan...

Håber digerne holder, og du har mad og drikke nok i hjemmet.

godag
nnn
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-09-2011 20:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 162

manse skrev:
Hvis der som lovet kommer den regn de næste 5. dage, vil vores by blive et katastrofeområde. Hele byen vil blive under vand, for der mangle kun 10 cm. førend vandet fortsætter til den indre by. Jeg er så heldig, at vi ikke blive ramt her, for vi ligger så højt, at vandet og nedbøren skal være mere end ekstrem, hvis noget sådant skulle ske.

Fjersynet har de sidste 14 dage fokuseret på vores by..Nakhon Sawan.. om det er fordi de 5 nordlige floder mødes her, eller det er fordi canel3 journalistens mor bor her, ved jeg ikke, men fokus har der været..

Der var ikke ret mange bilen i byens gader i dag, for folk er bange... For kommer vandet, så sker det pludselig og med enorm kraft, og køre du rundt i bil med de enorme vandmasser, så skal du bare håbe på, at du kan svømme hurtigt...

Var på vej til Makro i dag, men dette var umuligt... for børnene svømmede på vejen i det dybe vand fra sumpområderne, som har lidt for meget wasser lige nu...

Håber ikke regnen som lovet kommer, for så bliver mit hus nok lidt overfyldt af nødlidende mennesker...godag

Hvis dit hus bliver fyldt op af nødlidende mennesker, så er jeg sikker på, at du vil tage godt imod dem.

Har du stadig el og vand ( fra vandhanen altså !), der, hvor du bor ?

nnn
thai
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-09-2011 03:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3350

gælder det også for det område du bor i manse

Breakingnews >
Bangkok safe from river flooding

Bangkok is safe from being flooded by run-off from the North until at least mid-October because the deluge released by broken floodgates has been diverted into fields upstream along the Chao Phraya River, Irrigation Department deputy director-general Vira Vongsangnak said on Wednesday.

Water from the rain-swollen Chao Phraya has already flooded 60,000 rai of Chiang Rak district fields in Sing Buri, 30,000 rai of Pho Thong fields in Ang Thong and 60,000 rai of Bang Ban-Phak Hai fields in Ayutthaya, Mr Vira said.

He said the water diversion, together with the low tidal levels at this time, will save Bangkok, Pathum Thani and Nonthaburi from overflow from the Chao Phraya until the middle of October, even though a spring tide is expected on Sept 30.

Prime Minister Yingluck Shinawatra has instructed the Agricultural and Cooperatives and Science and Technology ministries to use the engines and propellors of 30 powerboats to help push water out to sea more quickly. The boats will be stationed near Khlong Lat Pho near the mouth of the Chao Phraya in Samut Prakan.

http://www.bangko...om-run-off
manse
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-09-2011 05:40

Bruger

Tog lidt billeder fra min morgentur, 5 min fra hvor vi bor.. Som i kan se, skal der ikke meget vand til, førend Nakhon Sawan er en sø. nnn vi har endnu vand..men renovationen stoppet midlertidig. Jeg har lige været igennem byen, selvfølgelig uden kamera, så den tur bliver i morgen.... For det ser da godt nok ikke godt ud.... godag

http://s298.photo...=slideshow
manse
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-09-2011 10:41

Bruger

Thai ikke lige nu, men hvis man kunne se et luftfoto af området, ville du kunne se, at vandet nærmer sig...Græder
thai
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-09-2011 07:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3350

dårlig nyt regnen vælter ned

Warning: Heavy rain, flash floods

The Disaster Prevention and Mitigation Department on Saturday morning issued a warning for people in the Northeast to prepare for widespread scattered rain with heavy falls in some areas and the danger of floods during Sept 26 to 28.

People living near hillsides and waterways in Ubon Ratchathani and Si Sa Ket should prepare for heavy rain, possible flash flooding and landslides, it warned.

The department said 140 people were confirmed dead and two persons were missing in the flash floods that have inundated several provinces since July 25.

The floods still prevail in Sukhothai, Phichit, Pitsanulok, Nakhon Sawan, Uthai Thani, Chainat, Singburi, Angthong, Ayutthaya, Lopburi, Saraburi, Suphanburi, Nakhon Pathom, Pathum Thani, Nonthaburi, Ubon Ratchathani, Chaiyaphum, Yasothon, Khon Kaen, Amnatcharoen, Nakhon Nayok and Prachinburi.

A total of 1,903,708 people in 140 districts of the 23 provinces were affected, 5.11 million rai of farmlands damaged by the floods. As many as 31 highways in ten provinces and the 73 rural roads in 23 provinces were under floodwater, all kinds of vehicles could not pass.

State authorities have been watching water situation at large dams and reported that the Bhumibol Dam is now retaining water at 89 per cent of total capacity, 97 per cent at Srinakarin Dam, 99 per cent at Kwaenoi Bamrungdan Dam and 116 per cent overfull at Pasak Chonlasit Dam.

Pasak Chonlasit has to release the surplus amount of water and people living downstream should prepare for possible flooding and move belongings to safe areas, they said.
http://www.google...8&q=regnen
manse
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-09-2011 10:11

Bruger

Var en tur inde i Nakhon Sawan by idag.

Diger bliver forstærket og det bliver meget svært, hvis der kommer mere regn. Chianat efter Nakhon Sawan er lukket. så vandet ikke kan komme videre til Bangkok, så Uthai Thani som ligger 35 km herfra nu en meget meget stor sø.

Når der så er vand nok der, kommer det retur til os, og så har vi den største katrastrofe i Nakhon Sawans historie...

Vi håber det bedste og god weekend til jer alle

http://s298.photo...=slideshow
sank
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-09-2011 16:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

ked Uha det ser ikke godt ud ? jeg har været inde på Web og set at på broen ved Thap Krit har de samme Biler stået der vel en uge nu ??
tiny
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-09-2011 12:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 133

link til webcam

http://cpy1-tubgr...l?id=15854

www.thai-dk.dk/uploads/ertrertre.jpg
det ser slemt ud den bro er snart væk
sank
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-09-2011 15:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

Ikke SE Ja de Biler har holdt der en uge nu Farvel
Gå til debat:

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768