Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
WEB I KNIBE !!!!
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2011 07:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

Som et resultat af vejret sydpå i og omkring Surat hvor Jannik (Web) opholder sig, kommer her en opdatering omkring vejret.

Hovedvej A4 fra Surat til Don Sak er væk, et stort krater er alt der er tilbage efter de voldsomme regnskyl. Jannik som er på vej til Samui har nu måtte gi op nu vejen er væk. Tv har lige fortalt at alt forbindelse, færge og fly til og fra Samui er indstillet. Et forrygende regnvejr der giver en meter vand på Samui's veje betyder også at der ikke har været strøm i et døgn, huse er skyllet væk og ødelæggelserne er store og uoverskuelige på nuværende tidspunkt. Janniks restaurant er omdannet til værested for hjemløse der 'bor' der midlertidigt, bordene er skubbet til side og de hjemløse sover på gulvet !!

Så det ser rigtigt slemt ud på Koh Samui, og uden at virke kynisk er jeg glad for at jeg ikke bor der nu. 'Kulden' 18 grader her i Nonthaburi får min slidgigt til at blusse op på den lede måde, så meget lidt muntert lige nu, men trods alt bedre end vandland....

Jannik har nu måtte vende om og finde et hotel i Surat indtil han finder en måde at komme til Samui på, så alle mine tanker går til ham og hans kone Yindee der må klare skærene aleneked

Hvad pokker sker der med Moder jord ???

I fredags jordskælv tæt på San Fransisco på 4.9, og i går efterskælv i Japan. I nat jordskælv på Filippinerne og så videre Stres
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2011 08:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

pen har en evne ud over der sædvanlige han tjener skriver og fortæller så selv jeg kan forstå det

men han har ret det er en ulykke af de helt store

men vi overlever også denne gang jeg sover i det lokale fængsel så jeg lider ingen nød

i morgen skal jeg ud og købe mad masser af mad ,kød ,ris, grøntsager,vand .for konen har foræret det hele væk.

Janniks restaurant nej det er konens sted jeg har intet med arbejdet at gøre

lillemanden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2011 09:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614

Ikke SEIkke SE Uha uha det lyder ikke godt, håber din hustru kan holde skandsen til du kan komme syd over igen.

Det har da været rigtigt galt hele jorden over, det er måske tidspunktet hvor jehovas vidner får ret jorden er ved at gå under. ??????

Det var da godt at Yindee havde noget at gøre godt med. Det er jo ikke morsomt når huset er væk.

Håber du snart kan komme hjem ( og besigtige skaderne ). og hjælpe med til at rydde op.

FarvelLove
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2011 09:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

Ikke SE Ja alting er gået grasat ? her i byen er det ikke så slemt ikke meget regn men koldt og lidt blæst. Ja Jannik køb rigeligt ? men det er jo så spørsmål om du kan komme hjem til Øen ? men du er vel søstærk ved ikke
pensionisten
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2011 09:39
Bruger avatar

Bruger

Ja det er sgu noget skidt det hele, så godt som hele Thailand ligger underdrejet i det her vejr. Og det koster desværre også menneskeliv og selvfølgelig en masse penge, men det blir vel bedre ved ikke

Selv i swimmingpoolen her på 5 sal er der bølger, så der er gang i blæsten. Og i nord er temperaturen nede på mellem 12 - 16 grader og folk fryser alvorligt, men som Jannik siger, vi overlever også denne gang Thumb

Godt gået gamle jas hej

Skal lige sige at jeg med vilje ikke nævnte Yindee for ikke at gøre forvirringen større omkring navne !!
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
pensionisten
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2011 09:48
Bruger avatar

Bruger

Så var der lige et nyt jordskælv, denne gang på Sumatra, Indonesien.

Mar 28, 2011 14.22 KEPULAUAN TALAUD, INDONESIA 3° 12' 12" 127° 1' 48" Styrke 4.4 60 Dybde i Km

Fandt denne her hjemmeside der fortæller om de sidste 15 dages jordskælv: http://www.tmd.go...report.php
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
pensionisten
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2011 13:26
Bruger avatar

Bruger

Og endnu et jordskælv !!

Mar 29, 2011 06:22 SOUTHERN SUMATRA, INDONESIA 5° 12' 12" 102° 23' 24" Styrke 4.8 Dybde 40 Km

http://www.tmd.go...report.php
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
pensionisten
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2011 16:26
Bruger avatar

Bruger

Det var dog masende, endnu et og denne gang igen i Japan !!

5.3 Richter Earthquake at SOUTHWESTERN RYUKYU ISL., JAPAN

http://www.tmd.go...report.php
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
yindee
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2011 23:18
Bruger avatar

Bruger

hej
holder og venter på færgen hvis de vil sejle i dag kan kun håbe

det vælter ned med vand og intet fungerer på øen siger konen

nå men det bliver sommer igenmusic
freja
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2011 09:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954

Jøsses sikke da en verden vi efterhånden lever i, tror desværre kun vi har set toppen af isbjerget.

Jeg frygter for hvad der sker når "supervulkanen" i yellowstone gir lyd fra sig. Nej uha jeg tør slet ikke tænke på det.

Kære Jannik jeg ønsker det bedste for dig og din familie.
sank
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2011 09:42
Bruger avatar

Bruger

Ikke SE Ja i Pattaya er alt sejlads gået i stå men dog tørvær men alle fryser ? jeg har fundet en undertrøje frem Græder
pensionisten
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2011 09:53
Bruger avatar

Bruger

Ja du har ret Freja, vi har slet ikke set hvad naturen har i baghånden. 'Supervulkanen' du hentyder til er nok den man skal frygte mest, forskere har udtalt af jordens temperatur vil falde på grund af askeskyen og jorden degenerer hurtigt af samme grund.

Tragisk for vores børn og børnebørn, sikke en gave at gi dem !!!

Sidste nyt fra Jannik er at han stadig holder ved færgelejet i Don Sak, færgerne kan ikke sejle på grund af bølger på 5 - 6 meter og det regner ikke bare som han sagde, det vælter ned ked

Jeg har siden i morges læst på mange forskellige forum om Samui, strømmen er stadig fraværende og alt går galt derovre. Nam Tahn ringede bekymret i formiddags fordi hun troede jeg stadig var på øen, Hua Thanon som jeg boede i, er totalt oversvømmet og huse er væltet på grund af den orkan lignende storm der hærger Samui også. Flåden er sat ind for at evakuere 1.100 mennesker fra nabo øen Ko Tao, og folk fortæller at Koh Phangan også er hårdt ramt. Så det ser rigtigt skidt ud for de stakkels mennesker der bliver ramt, jeg tænker ikke så meget på turisterne som 'kun' har deres ferie i klemme. Nej jeg tænker på alle de mennesker der mister alt de ejer og har, og jeg sender en meget varm tanke til Yindee som med sit store hjerte, giver sin bare røv væk i sin iver for at hjælpe folk. Desværre kan Jannik ikke komme i forbindelse med hende da al telefoni til og fra øen er væk, hun skal nok klare den som Jannik siger, men det ville nu være rart hvis de kunne fortælle hinanden at de var okay Love

Samtidig kommer det ene vulkanudbrud efter det andet i regionen og har selvfølgelig indflydelse på vejret, sikke en omgang Græder
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
sank
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2011 14:51
Bruger avatar

Bruger

ølkrus Ja rolig nu sådan en gammel Skibskok skal nok klare den ? og som jeg har forstået det så har yindee boet sammen med Jannik temmelig længe Såeee tror hun er hærdet ?? griner
yindee
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2011 06:23
Bruger avatar

Bruger

sank skrev:
ølkrus Ja rolig nu sådan en gammel Skibskok skal nok klare den ? og som jeg har forstået det så har yindee boet sammen med Jannik temmelig længe Såeee tror hun er hærdet ?? griner

du har ret sank vi flyttede sammen i 1968 og jeg er ikke slupper fri endnuGrin

os gamle søfolk kan ikke svømme men vi har lært at flyde overpå,så vi overlever
sank
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2011 09:49
Bruger avatar

Bruger

Grin Ja vi er jo efterhånden flyt ovenpå nogle år Thumb Nej svømme ? vand er til at sejle og vaske tær i griner
nick
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2011 12:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 285

verden.. naturen er gået helt grassat vi er for små i det spil mennesket vil altid tabe

thai
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2011 15:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3349

vand kan man vaske sig i har jeg hørtGrin
yindee
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-04-2011 02:22
Bruger avatar

Bruger

til nød hvis du er udgået for whisky skaal
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Terkild i knibe Alt mellem himmel og jord 3 17-02-2011 15:00

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768