Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
børne hjemmet i NAKHON RATCHASIMA . THAILAND
IT
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2010 06:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1773
 Status: Offline

THAILAND CHILDREN'S HOME (Baan Deg Mittrapap):

Et privat børnehjem ved SUNG NOEN. NAKHON RATCHASIMA . THAILAND.

http://thailandch...nshome.dk/

er der nogen der kender dette prosekt ????????????
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2010 08:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138

http://www.thaila...shome.com/

Davs It

Ja det gør lung yao inde på dtw
han ved meget om det sted.
Han hjælper dem godt, og ville blive glad hvis andre også ville hjælpe der.

bamsen
dkth
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2010 10:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 414

Mon ikke man skulle holde alle disse indsamlingssteder borte fra debatsiderne, for det lader til, at det kun giver problemer og uvenskaber.

sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2010 14:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

godag Det er vel OK at de kommer frem på disse debatsider ? da det vel er måden at lære dem at kende ? jeg have aldrig hørt om Hugos hjem hvis det ikke var fra Thai siderne ved ikke Men naturligvis helst i en pæn tone såfremt de vil have et resultat Thumb
aaby
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2010 18:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426

sank skrev:
godag Det er vel OK at de kommer frem på disse debatsider ? da det vel er måden at lære dem at kende ? jeg have aldrig hørt om Hugos hjem hvis det ikke var fra Thai siderne ved ikke Men naturligvis helst i en pæn tone såfremt de vil have et resultat Thumb

Der er masser af institutioner, som hjælper, handicappede, børn, syge børn, osv. Og det vil ikke tage ret mange timer at lave en liste over nogle som anbefales.

Ud fra det jeg har set gennem årene, på fire kontinenter, er det bedste man kan gøre, at støtte på afstand, og støtte noget som fungerer.

Man skal ikke efter min mening have personlig kontakt med hverken hjem eller børn. De skal have lov til at have et normalt liv, uden at blive udstillet som aber.

Der går fnidder i lortet, enkelte mellempersoner gør ofte den slags til noget personligt.

Det bedste jeg har set indenfor hjælp til samfundets svage, er de institutioner som Father Brennan begyndte for 30- til 35 år siden i Pattaya.

Der gik noget skidt i det til sidst, noget personligt skidt omkring Father Brennan, men alt det han lavede for blandt andet handicappede, og gadebørn, var fantastisk.

Hans computeruddannelser til handicappede var 10 eller 20 år forud for sin tid. Alle de handicappede som fik en computer/ softvare uddannelse, fik arbejde, ofte til meget høje lønninger.

Jeg har mødt nogle af dem, og en af dem, Joy, blev en god bekendt af mig.

Det er ham den enarmede mand, som i flere år havde en Internet cafe i Soi Sex i Pattaya. Hans kone havde også en Internet Cafe , i samme gade, de klarede sig utroligt godt.

Ved dog ikke, hvor de er nu.

Det var bare det jeg ville ud med. Stør noget der fungerer. På afstand. Lad dem du støtter være i fred.
Tropiske hilsner
Aaby
IT
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-09-2010 12:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1773

det gør vi så aaby tak for rådetgodag
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
aaby
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-09-2010 16:20
Bruger avatar

Bruger

IT skrev:
det gør vi så aaby tak for rådetgodag

Kan jeg nu være sikker på det ?
Tropiske hilsner
Aaby
sank
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-09-2010 21:05
Bruger avatar

Bruger

ved ikke Næ jeg er ikke helt enig aaby ? men vil give dig delvis ret ? de skal ikke udstilles men ? som jeg ser Hugos skole syntes jeg ikke den ser overrent ud ? og de besøgene har da givet mig tiltro til at alt er ok. Mener også man kan komme på besøg på Father Brennans skole. Jeg støtter da et mere gennem Expat klubben og der kan man også komme på besøg ? har dog ikke været der. Men jeg er da også lidt skeptisk men men ved ikke
aaby
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-09-2010 03:50
Bruger avatar

Bruger

sank skrev:
ved ikke Næ jeg er ikke helt enig aaby ? men vil give dig delvis ret ? de skal ikke udstilles men ? som jeg ser Hugos skole syntes jeg ikke den ser overrent ud ? og de besøgene har da givet mig tiltro til at alt er ok. Mener også man kan komme på besøg på Father Brennans skole. Jeg støtter da et mere gennem Expat klubben og der kan man også komme på besøg ? har dog ikke været der. Men jeg er da også lidt skeptisk men men ved ikke

Jeg vil ikke ind i en diskussion om Hugos projekt, Fathers Brennans institutioner kom jeg jævnligt på i forbindelse med mit arbejde, jeg har ikke været der siden han døde.

Tidligere kom der mange danske frivillige til stedet, der kom så en pause i det, da man fik en konflikt med den danske hovedsponsor eller hvad man kalder det, folkene fra Rønde, men måske er de anske praktikanter tilbage igen.

Jeg har været på alle Fathers Brennans projekter, centret for gadebørn undtaget, og har talt med ledere, danske frivillige, og brugere. Også voksne som kom på børnehjemmet som små børn, fik uddannelse, røg ud i det pulserende erhvervsliv, og som så kom tilbage som undervisere, afdelingschefer, osv.

Father Brennas projekter , er, gentaget, noget af det ebdste jeg har set, men de kørte jo lidt ud på et sidespor omkring "mursten", de brugte mange penge på at lave det hele flot, mens deres afdeling for de mindste børn aldrig blev forbedret.

Besøg. Man skal ikke holde børn i hånden, man skal ikke blive fotograferet med dem, man kan smutte hurtigt igennem systemet, lidt som når "Kronprinsen er på fabriksbesøg", men børnene skal være i fred, leve normale liv.

Det er lidt svært at forklare hvorfor, men jo mere normal deres hverdag er, forholdet til deres kammerater, til de voksne som er omkring dem, og til nærsamfundet, jo mere normal en tilværelse kan de få, både som børn og unge, og som voksne.

Fathers Brennans har jo også et "hotel", som giver overskud, hvor udefrakommende kan bo i kortere eller længere tid, mest religiøse, som så kan deltage i de åndelige aktiviteter, men de er også underlagt nogle regler omkring samvær med børnene.

Børnene skal ikke være aber i et Zoo, hvor voksne mennesker kan få udløsning for deres behov for at udstille deres behov for at være barmhjertige sameritanere.
Tropiske hilsner
Aaby
morten
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-09-2010 10:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 108

aaby skrev:
sank skrev:

Jeg vil ikke ind i en diskussion om Hugos projekt, Fathers Brennans institutioner kom jeg jævnligt på i forbindelse med mit arbejde, jeg har ikke været der siden han døde.

Tidligere kom der mange danske frivillige til stedet, der kom så en pause i det, da man fik en konflikt med den danske hovedsponsor eller hvad man kalder det, folkene fra Rønde, men måske er de anske praktikanter tilbage igen.

Jeg har været på alle Fathers Brennans projekter, centret for gadebørn undtaget, og har talt med ledere, danske frivillige, og brugere. Også voksne som kom på børnehjemmet som små børn, fik uddannelse, røg ud i det pulserende erhvervsliv, og som så kom tilbage som undervisere, afdelingschefer, osv.

Father Brennas projekter , er, gentaget, noget af det ebdste jeg har set, men de kørte jo lidt ud på et sidespor omkring "mursten", de brugte mange penge på at lave det hele flot, mens deres afdeling for de mindste børn aldrig blev forbedret.

Besøg. Man skal ikke holde børn i hånden, man skal ikke blive fotograferet med dem, man kan smutte hurtigt igennem systemet, lidt som når "Kronprinsen er på fabriksbesøg", men børnene skal være i fred, leve normale liv.

Det er lidt svært at forklare hvorfor, men jo mere normal deres hverdag er, forholdet til deres kammerater, til de voksne som er omkring dem, og til nærsamfundet, jo mere normal en tilværelse kan de få, både som børn og unge, og som voksne.

Fathers Brennans har jo også et "hotel", som giver overskud, hvor udefrakommende kan bo i kortere eller længere tid, mest religiøse, som så kan deltage i de åndelige aktiviteter, men de er også underlagt nogle regler omkring samvær med børnene.

Børnene skal ikke være aber i et Zoo, hvor voksne mennesker kan få udløsning for deres behov for at udstille deres behov for at være barmhjertige sameritanere.

fornuftig snak Thumb
sank
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-09-2010 16:05
Bruger avatar

Bruger

((12(( Ja aaby nu er vi jo næsten enige ? jeg bryder mig faktisk heller ikke om Zoologiske haver og det er meget få jeg har været i. Har stortset boet i Kbh. 52 år. og har mange gange lovet mig selv at jeg skal se Zoo ? og det kan være jeg gør det en dag ved ikke
rinpoche
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-09-2010 18:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245

aaby skrev:

Dette lyder særdeles fornuftigt, Aaby.

mvh
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Smag på Thailand Hele Thailand 162 21-11-2024 16:52
Dirv. Nyheder på dansk fra Thailand Nyheder på dansk 49 21-11-2024 11:34
Discover Thailand | The Most Amazing Places in Thailand | Thailand Travel Documentary Hele Thailand 8 16-11-2024 15:49
Brøndby Strand: Livet som dansk præst i Thailand (7. november 2024) Alt mellem himmel og jord 2 01-11-2024 12:06
VISA changes in Thailand Visa til Thailand 8 26-10-2024 17:33

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768