Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Computer / telefoni & Internet :: Computer
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
pas på hvis du ryger
XP
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-08-2010 11:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 248
 Status: Offline

Tobak dræber din computer

Det ender måske ikke med kræft, men nok nærmere en kortslutning. Din computer dør langsomt af for meget cigaretrøg

lle cigaretpakker fortæller, hvor farligt og dødbringende det er at ryge. Men ingen steder står der, at det også er livsfarligt for din computer.

Faktisk er der en del computere, der kollapser på grund af passiv rygning. Det skyldes blandingen af klæbrig tjære, støv og snavs, som klistrer sig fast på computerens hardware, der til sidst betyder overophedning.

se mere her http://ekstrablad...390306.ece

at der er farligt for helbredet at ryge var jeg klar over men også for computeren er nyt for mig
godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-08-2010 12:41

Antal indlæg:

Det undrer sgu ikke mig, jeg glemmer aldrig da jeg stoppede med at ryge, der havde jeg sådan et elefant tæppe man køber i thailand hængende på væggen. Hold op da jeg tog det ned fordi jeg skulle male væggen, var det bare totalt indsmurt i nikotin og røg direkte i skraldspanden.
aaby
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-08-2010 13:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426

jsh71 skrev:
Det undrer sgu ikke mig, jeg glemmer aldrig da jeg stoppede med at ryge, der havde jeg sådan et elefant tæppe man køber i thailand hængende på væggen. Hold op da jeg tog det ned fordi jeg skulle male væggen, var det bare totalt indsmurt i nikotin og røg direkte i skraldspanden.

Hvordan mon dine lunger så ser ud... JSH ? Undskyld jeg spørger.

Her ude i Asien, overtog jeg et lille hus en gang, og ville selvfølgelig male væggene i suen. Vi vaskede de vægge seks gange, før maling ville hænge fast.

Sidst jeg var i bangkok, havde jeg i øvrigt en pudsig oplevelse. Kontoret hvor jeg fungerer når jeg ellers er der, fik pludselig en "ryger" personale.

Det var lidt af en chok at se en ung mand, som gik i panik hver 30. minut, og skulle holde en rygepause.

Resten af de to dusin ansatte ryger faktisk ikke, og de er ikke valgt ud til jobs ud fra deres ikke ryger status, så der er da håb forude :-D
Tropiske hilsner
Aaby
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-08-2010 13:53

Antal indlæg:

Jamen aaby det var kun meningen jeg skulle male væggen, men var nød til og rive tapetten ned også. Men fint nok så fik jeg da ordnet min lejlighed, men ja hvordan har mine lunger ikke også set ud? Godt spørgsmål, jeg tør ikke svare, men mon ikke de ser godt ud nu når jeg ikke har røget i 5 ½ år.

I dag er jeg bare skide glad for at jeg er stoppet, men hold da kæft hvor det stinker når man går forbi en ryger, tænk sådan har man også selv været, ret uhyggeligt at tænke på i dag.

freja
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-08-2010 21:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954

Jeg ryger snart i hovedet på alle de stupide lastvogns chauffører, der tror de har eneret på de Danske motorveje. Hvis ikke jeg i mange situationer, havde haft min røde cecil, til at dulme mine tyndslidte nerver med, så havde jeg for længst hevet den første den bedste chauffør ud af hans lille neon blinkende førerhus og belært ham om hvad skiltet med overhaling forbudt betyder.

Jeg tog i dag på en rasteplads, en snak med polsk langturs chauffør, der storgrinende på gebrokken dansk forsøgte at dæmpe mig, kan bare fortælle jer, det ikke blev en succes oplevelse, han kan skrive hjem om.

Ved I hvad han startede med at sige til mig ” take it easy little darling” Efter et stort hiv på min cigaret og en dyb indånding, dels for lige at få blodet tilbage til min overophedede hjerne og for at få luft til alle de ukvemsord jeg havde tænkt mig at smide i hovedet på ham, fik jeg ham så fortalt, at jeg aldeles ikke var hans little darling, (det var vi vist også ret enige om, da han kørte igen).

Nu havde han chikaneret trafikken, over en strækning på mindst 10 km, med snegle fart lykkedes det ham at få overhalet 3 andre lastbiler der kørte mindst 2 km langsommere end ham selv. For derefter at køre ind på en rasteplads, hvor han troede han skulle nyde en kop kaffe i fred og ro, meen der tog han fejl.
Jeg eskorterede ham nemlig ind på en plads, hvor der var plads til os begge.

Ja så var det han storgrinende steg ud af bilen, (gu’ ved om han troede jeg ville have en lille hyggestund med ham), nå men han blev klogere. Jeg fik ham forklaret, at man her i Danmark skal blinke før man trækker ud, og ikke mens man trækker ud.
Klovnen havde nær slået mig ihjel, jeg er ved at overhale ham, da han frisk og frejdigt efter et blink, bare trækker ud, næsten ind i siden på mig.
Havde jeg i dette tilfælde ikke haft min cigaret, til lige at tage trykket af kedlen, tror jeg, jeg havde bidt ham i anklerne, da han grinende stod der på trinbrættet, eller hvad det nu hedder ( han kan for resten være glad for at anklen fra naturens hånd er et meget stabilt led, der kan tåle kolossale belastninger, med den vom han havde, den nævner jeg, fordi han stod der grinende og lagde an på mig, mens den hoppede op og ned).

Ja ja det er ikke sundt osv.osv.jeg ved det godt, men den var sørme en god ven idag.
aaby
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-08-2010 06:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426

freja skrev:
Jeg ryger snart i hovedet på alle de stupide lastvogns chauffører, der tror de har eneret på de Danske motorveje. Hvis ikke jeg i mange situationer, havde haft min røde cecil, til at dulme mine tyndslidte nerver med, så havde jeg for længst hevet den første den bedste chauffør ud af hans lille neon blinkende førerhus og belært ham om hvad skiltet med overhaling forbudt betyder.

Ha ha, det er en af de bedre grunde til at ryge, jeg har hørt længe. Når du ene kvinde har fået dresseret flere tusinde lastbilchauffører til at køre som du vil have det, kan du måske overveje om der kunne være en grund til at stoppe. Tænk på din PC, den skulle jo nødig tage skade. Men klar nu de 8.000 eksportchauffører som kører gennem Danmark et par gange om ugen først. griner
Tropiske hilsner
Aaby
bamsen
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-08-2010 07:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138

Davs

Ja jeg syntes det er belastende at læger tegner og fortæller folk at de skal holde op med at ryge fordi det er så farligt.
Jeg tror ikke på det er farligt at ryge,lægerne ryger jo selv
Så hvis det var så farligt, ville de sikkert selv holde op med det.
Så ryg i bare videre det er det signal lægerne giver folk griner
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-08-2010 09:04

Antal indlæg:

Nå nå Bamse det er sgu da værre at se når de gravide ryger, de har da et andet liv de gør afhængige af det nikotin, jeg kan betro dig læger er skam ikke hverken bedre eller værre mennesker en os andre. Nogle er flinke og rare ligesom mig selv og andre er nogle dummernikker sarcasm
sank
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-08-2010 15:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

driller Ja ja freja den er da god men jeg tror du kan skrive en god og spændene bog om alle de gode undskyldninger i rygere har griner
freja
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-08-2010 15:43
Bruger avatar

Bruger

Ha ha jeg kunne skrive en bog der passende kunne få titlen 100 gode grunde til at ryge, men 1000 gode grunde til at stoppe.
Bamse i det mindste er jeg ikke dobbelt moralsk, jeg vedstår min last, men dermed ikke sagt jeg billigere man ryger, men faktisk forholder det sig sådan, at jeg ikke skal spille moralens vogter, jeg fortæller mine patienter, hvilke risici der er forbundet med at ryge, og lader det så være op til den enkelte, om de ønsker at stoppe eller fortsætte. Blot skal man kende konsekvensen af ens valg, ryger man feks. før en opr. kan man risikere ikke at komme i betragtning til opr. osv.osv
Ved man på forhånd, at vælger man cigaretten, fravælger man måske en behandlings chance, ja så må den enkelte jo gøre op med sig selv, om det valg nu virkelig også er det man ønsker.
Jeg ryger aldrig på arbejde, og hjemme er jeg forvist til garagen, ja det er mine vilkår.
Men jeg skal altså også snart stoppe.
sank
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-08-2010 15:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

godag Ja jeg er skam ikke hellig jeg har i 50 år røget det jeg kunne nå ? og jeg holdt skam kun op fordi jeg kom meget tæt på Kremeringsovnen og det var smertefuldt kan jeg stadig huske efter 8 år så det gør det nemt kat
skipper
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-08-2010 16:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857

Hæ hæ freja.

Som Læge ved du godt nikotin ikke dæmper nedslidte nerver, det dæmper bare suget efter nikotin.

Jeg er blevet meget mere afslappet efter jeg holdt op med at ryge, selv polske elefantracere kan ikke bringe mig ud af fatning, jeg ligger bare bagved og tænker på ingenting.

Men det er da rart at høre du er blevet træt af garagen((12((
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-08-2010 16:10

Antal indlæg:

Hæ hæ Freja prøv bare at finde 3 gode grunde til at ryge, og jeg ville vædde hvad det skal være (næsten) på vi andre kan finde modbeviser.:P

Men nu skriver du at du gerne vil stoppe med at ryge, så vil jeg foreslå du læser bogen endelig ikke ryger for kvinder skrevet af Allen Carr. Den findes også for os mænd der er bare ikke skrevet så meget som den for kvinder, i skal jo have det ind med skeer for at forstå det ik hæ hæ sorry kunne ikke lade være.
freja
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-08-2010 16:52
Bruger avatar

Bruger

Hi hi elefant racere hm det udtryk skulle jeg lige have kendt til, inden mit lille rendez-vous med den polske sinke.

jah men når man tilbringer meget tid på motorvejen, er det altså irriterende, når de store skrumler laver sådan et nummer.

Jo jo sørme dulmer det nerverne, hele kunsten består i at tage så dybt et sug, at du bliver svimmel, så føles det som om du er lettere sederet.
Når du så igen, er i stand til at trække vejret, føler man sig dejlig afslappet og lidt svag i knæene.
Men kunsten består også i også at vide, præcis hvor dybt suget skal være, bliver det for dybt, er bivirkningen, at du får en kedelig cyanotisk kulør ( hvilket ikke står så godt til min hårfarve) og en voldsom spruttende hoste, lettere pinligt og ikke særlig charmerende, hvis du lige har forberedt den helt store svada på” polska” sprog.

Jah der bliver lidt ensomt der ude i garagen, og hundekoldt er der også, men ikke meget ømhed og forståelse, at hente inde fra den varme stue, skal jeg lige hilse og sige.

Nej har man først set dødsenglen tæt på, kan det nu godt være, man er top motiveret for et rygestop.

Jsh71 jeg kunne finde mange rigtig gode grunde til at ryge, men desværre, som jeg også skriver, endnu flere til ikke at gøre det. Men herre sejt af alle jer der er stoppet.

Min mand, som jo er flere år ældre end mig, har også sagt, hvis du ikke stopper, ender det med at du tager til endestationen før mig og ja det har da fået mig til at tænke alvorligt over tingene, for han har jo ret.
lillemanden
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-08-2010 17:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614

Kære Freja

Du er ikke den eneste rygende læge, jeg har en praktiserende læge der ryger. Men hun er ikke moralsk over for nogen, hun prikker heller ikke til en fordi man vejer for meget.

Hun prøver at hjælpe sine patienter, med det som man nu kommer med.

Jeg vejer for meget, spurgte hende, om hun ville hjælpe mig med at komme ned i vægt. "Give mig nogle piller " Hendes svar var ja det vil jeg gerne, men du får ikke nogen form for piller, der kan hjælpe , der hjælper nemlig kun kostændring. Hun ville gerne " holde mig i ørene " med vejning og kostråd.

Man kan heller ikke hos hende bare ringe og sige jeg har brug for den eller den medicin, ja er svaret men jeg vil gerne lige se dig først.

Det er en rigtig læge.

Hjælp til rygestop, ja hvis du beder om det, så er der hjælp at hente.
Du ved "kvinde er kvinde værst" så hvad med at komme igang med det rygestop således, at din mand kan have glæde af dig hele aftenen og i mange år.

Det kan sagtens lade sig gøre , det er motivationen der skal til,.

Så lige et lille ting til , tror du det er rart at kysse askebægeret ??

Så Freja for pokker kom så igang.

Mange knus og et kærligt " spark i rø... "
Sadsarcasm
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-08-2010 17:44

Antal indlæg:

Øv Nu havde jeg lige skrevet en hel del men så man ikke logget ind, så vil jeg bare nøjes med at give lillemanden ret i det hun skrev.

Vil bare give dig det spark i r.... også jo længere tid du er om at komme igang jo værre bliver det når du skal stoppe.
freja
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-08-2010 17:59
Bruger avatar

Bruger

Kære lillemanden

Nej jeg tror bestemt ikke det er en særlig berusende oplevelse at kysse et askebæger, tro mig det har jeg sandelig fået både læst og påskrevet.

Uha uha denne tråd har taget en helt anden drejning end egentlig var tiltænkt fra starten.((12((

Det er det jeg mener, du kan trække æslet til truget, men du kan ikke tvinge det til at drikke, det hjælper ikke noget at komme med den store belærende pegefinger efterfulgt af en moraliserende prædiken til patienten, uanset om jeg selv ryger eller ej.

Jeg kan kun håbe, jeg på bedste pædagogiske vis kan få patienten til at stoppe ved på en reel måde at ridse risici op, men til syvende og sidst er det en holdningsændring hos den enkelte der skal til, han/hun holder ikke op med at ryge eller spise forkert bare fordi et andet menneske siger de skal det.

Ja min dejlige kloge mand, så gerne jeg stoppede, inderst inde bryder jeg mig egentlig heller ikke om at snige mig ud af døren, jeg kan bare se på ham, hvad han tænker, "ok det er så endnu et kistesøm hun slæber afsted med".

Selv om jeg måske kan være/lyde lidt skrap indimellem og man måske næsten ikke kan tro det, så betyder min mands mening og anerkendelse af mig, faktisk rigtig meget for mig.

Jeg rejser jo snart på en tur ud i det blå, måske man skulle prøve at lade cigaretterne blive alene hjemme.

Lyder som om, du har en rigtig god læge med den rigtige indstilling til tingene, men held og lykke med projektet. Ps. lad være med at tage disse slankepiller, risikoen for alvorlige bivirkninger er for store.

Av av jsh71 hvor er du brutal, ska' nok, jeg er ikke ryger, når jeg kommer hjem.
Brandt
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2010 09:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 72

http://www.facebook.com/video/video.php?v=132223896795524

Ulækkert ikke ? Shock
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2010 10:16

Antal indlæg:

Jov føj da også, prøver lige at gøre dit link aktivt

http://www.facebo...3896795524
bamsen
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2010 12:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138

uh det er sgu godt jeg er hold op med at ryge

det er mega ulækkert
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Se lige her, hvis du har lyst til et smil :-D Øst Thailand 2 11-05-2024 13:17
Hvis du opholder dig i Pattaya.Husk altid dit pas eller en fotokopi Nyheder fra Pattaya 3 23-11-2022 09:17
Tænk hvis man var Gud Skik og brug 6 17-09-2019 12:31
Fortvivl ikke, hvis du en dag ikke kan bevare dit kørekort **Baren** 1 04-09-2019 08:32
Hvis far bliver fyret, skal mor forlade landet Nyheder på dansk 1 30-11-2018 16:55

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768