Hjælp
|
|
Skrevet d. 16-06-2010 16:18
|
Antal indlæg:
Status:
|
Min stationære er begyndt at larme helt enormt, det må være blæserne der laver det, men har prøvet at støvsuge dem, men lige lidt hjælper det. Nogle der kan give et bud på hvad jeg skal gøre. |
|
|
|
|
sank |
Skrevet d. 16-06-2010 18:52
|
Bruger
Antal indlæg: 1828
Status:
|
Store nørd jeg har hørt at man ikke må støvsuge i en puter ? men kom du her over så har jeg en blæser du må få Gratis ellers gå ned i en lille puterbutik og køb en ny blæser eller en ny |
|
|
|
|
Skrevet d. 16-06-2010 20:40
|
Antal indlæg:
Status:
|
Det ender sgu nok med jeg køber en ny Det her er sgu ikke til og holde ud at høre på, det er godt nok være end at høre dig synge sank |
|
|
|
XP |
Skrevet d. 17-06-2010 04:40
|
Bruger
Antal indlæg: 248
Status:
|
jsh71 skrev:
Min stationære er begyndt at larme helt enormt, det må være blæserne der laver det, men har prøvet at støvsuge dem, men lige lidt hjælper det. Nogle der kan give et bud på hvad jeg skal gøre.
prøv med ny køler også kaldet blæser det hjælper |
|
|
|
Badedyr |
Skrevet d. 17-06-2010 09:34
|
Bruger
Antal indlæg: 151
Status:
|
Tjek først om der skulle være et kabel, der er kommet til at gå imod en blæser, har selv prøve det, og det larmet helt vild....
Det findes jo special støvsuger til pc brug, så fint nok hvis det er det du har gjort, og tør blæser fri fra støv med en fugtige klud...
Hent så en program og tjek diverse temp på bundkort, cpu, grafikkort, da det mange gange kan pege imod hvilken en det kan være.....
Skulle være mulige at finde frem det den ting der larmer...
Håber du finder det, da man nemt kan blive "skør" af alt den larm, de kan give....
Mvh Per |
|
|
|
pensionisten |
Skrevet d. 17-06-2010 09:36
|
Bruger
Antal indlæg: 1146
Status:
|
Jsh, som jeg opfatter dit problem er det en løs forbindelse i bundkortet eller i harddisk !!
Blæseren som du HAR støvsuget, kører hurtigt hvilket betyder at der bliver brugt meget strøm. Og en løs forbindelse får processoren til at arbejde på højtryk og øger dermed varmen, og derfor kører den hurtigt !!
Så sluk den og vent 5 minutter inden du forsigtigt tager alle stik ud og sætter dem i igen
Det er ganske almindelig praksis hvert år at tjekke forbindelserne i en stationær Pc for at undgå de problemer du omtaler.
Hav en god dag.
Med Venlig Hilsen.
Pen. |
|
|
|
|
Skrevet d. 19-06-2010 09:52
|
Antal indlæg:
Status:
|
Nu tror jeg da jeg har fundet problemmet, det er mit grafikkort der er kilden til støjen. Havde det ude og fik det renset, og nu er larmen væk, der er kun lidt når jeg starter pc'en.
Fik også en email fra hp om at jeg måske kan få det erstattet, fordi de har haft fejl i det grafikkort jeg har i min maskine. Så nu skal jeg lige have fat i dem så får man måske et nyt kort. |
|
|
|
|
Skrevet d. 26-07-2010 08:06
|
Antal indlæg:
Status:
|
Ja nu har jeg et andet problem eller skal jeg sige, jeg har nu haft 3 bærbare/netbook hvor mit batteri ikke virker efter jeg har haft de bærbare liggende i lang tid uden at bruge dem. Her sidst købte jeg et nyt batteri i chum phae til 2000 baht, og det virkede fint lige til jeg skulle tænde min netbook her forleden dag.
Så er spørgsmålet, kan man ikke have dem liggende uden strøm i lang tid uden det skide batteri går i udu? Skal man virkelig have det tilsluttet til en stikkontakt hele tiden? |
|
|
|
XP |
Skrevet d. 26-07-2010 08:36
|
Bruger
Antal indlæg: 248
Status:
|
hej jsh71
du skal oplade dine batterier mindst en gang om måneden
et råd jeg fik i bilka,s pc afdeling |
|
|
|
|
Skrevet d. 26-07-2010 08:46
|
Antal indlæg:
Status:
|
Takker xp, havde det selv på fornemmelsen, men syntes da det er mærkeligt at mine batterier altid går i stykker og andres ikke gør selvom de ikke bruger deres netbook/bærbar. |
|
|
|
sank |
Skrevet d. 26-07-2010 09:22
|
Bruger
Antal indlæg: 1828
Status:
|
Tja det tror jeg ikke vi skal kommentere ? |
|
|
|
hassel |
Skrevet d. 26-07-2010 16:48
|
Bruger
Antal indlæg: 276
Status:
|
hej
bruger du ikke din bærbar i langt tid skal du tage batteriet ud og gemme det et tørt sted
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar |
|
|
|
|
Skrevet d. 26-07-2010 17:09
|
Antal indlæg:
Status:
|
Jamen det gjorde jeg ved den første bærbar, og da jeg så skulle bruge den virkede batteriet ikke |
|
|
|
eneber |
Skrevet d. 29-07-2010 07:41
|
Bruger
Antal indlæg: 1019
Status:
|
bateri problemer ser her http://www.hardwa...tid=512807
eller her http://support.eu...0AB7E1598F
og her http://www.versio...aerbare-pc |
|
|
|
nick |
Skrevet d. 29-07-2010 14:36
|
Bruger
Antal indlæg: 285
Status:
|
hej jsh 71
måske kan du bruge dette program http://www.pcworl...b341aba17a
BatteryCare
Beskrivelse:
Med BatteryCare får du et billede af, hvor slidt dit batteri er på din bærbare computer. Du kan også se, hvor meget kapacitet der er tilbage, og du har mulighed for at se, hvor varm computerens processor er.
Men det mest geniale ved programmet er, at det kan justere Windows' indstillinger, hvis du skal have klemt så meget power ud af dit batteri som muligt.
Hvis du kører Windows Vista vil BatteryCare automatisk slå den krævende Aero-brugergrænseflade fra, og andre funktioner som SuperFetch, ReadyBoost og Windows Search. Hvis du sætter et strømkabel til computeren, sætter BatteryCare automatisk programmerne i gang igen.
kilde http://www.pcworl... |
|
|