Se emne

Hvem er her? 3 gæst(er)
 Udskriv emne
Kina tur
lillemanden
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2013 10:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
 Status: Offline

Så kom turen til den forbudte by. Det ca. 600 år gamle Kajserpalads, er i
dag , lige så åbent som det var lukket, da Kajseren boede her. Det er en labyrint af meget store bygninger. De mere end 30 m høje søjler er store træer der er fragtet på floden ned til Beijing. De store marmorblokke er fragtet ved håndkraft til paladset.

Alle bygninger er i dag tomme med undtagelse af den store tronsal, her er stadigvæk trommerne og klokkerne. Tronstolen er fjernet, og ingen behøver mere komme kravlende ind. Det er imponerende bygningsværker og hele herligheden strækker sig over en 1 km.

Det er populært at blive fotograferet her når man er blevet viet. Vi så 3 brudepar 2hvide og 1 rød brud.

Fra paladset går man lige ud på en meget, meget bred boulevard. Det var her revolutionen fandt sted og sluttede på Den hellige freds plads.

Pudsigt at se vagter stå ret med en ildslukker ved siden af sig, men der var mange af både vagter og ildslukkere.

Vi skulle jo have dagens motion, så vi travede ca. 1½km. Ind i et center hvor vi spiste frokost og fik købt et stykke brød til vores eftermiddagskaffe. Nu hygger vi så , og venter på morgendagens oplevelser.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2013 10:44
Bruger avatar

Bruger

www.thai-dk.dk/uploads/DSC00600.JPG

www.thai-dk.dk/uploads/DSC00571.JPG

www.thai-dk.dk/uploads/DSC00592.JPG
yindee
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-04-2013 01:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

tak for kigget ind i en for mig anderledes verden fyldt med nye ting og oplevelser

håber i nyder resten af jeres ferie også sejlturen
lillemanden
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-04-2013 11:15
Bruger avatar

Bruger

Hej alle I der stadigvæk hænger på , kan I ud fra billederne gætte hvor vi har været i dag ????

Startede med at bestille en taxi ud til stedet. Det kostede 40 yuan ( 40 kr. ) det var en rimelig lang tur.

Indgang koster 15 kr pp. Når man er over 60 år. Og det er vi jo.

Så ind og se !!!!

de var lidt sløve, men en kom da og hilste på
Videre rundt og en masse andre !

Og så i akvariet der var store fisk og små fisk, og delfiner og hvaler. Vi gik og gik og gik men kom da rundt til et delfinopvisning det var da meget sjovt men jo det samme som vi har set i USA, Thailand og flere andre steder i verden.

Så en taxi hjem det var jo hårdt for gangvorterne at besøge beboerne i Beijings Zoo.
M55
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-04-2013 12:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875

lillemanden skrev
Hej alle I der stadigvæk hænger på , kan I ud fra billederne gætte hvor vi har været i dag ????

Hvis jeg nu gætter på Beijings Zoo.griner og det er rigtigt hvad får jeg i præmie for rigtig gæt ølkrus
lillemanden
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-04-2013 14:07
Bruger avatar

Bruger

Som gamle morfar sagde du får et kys til jul og et æble til påske Love
lillemanden
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2013 10:22
Bruger avatar

Bruger

Ja I dag har vi så travet 3 timer i en kulde der er så strid , at man skulle tro det var frostvejr.
Så længe solen skinnede var det rimeligt, men den forsvandt, og så blev det koldt.

Vi har besøgt en park (Bei Hai parken) et dejligt sted, det er forår i Beijing og mange træer er lysegrønne, resten har et skær af grønt så det varer ikke så længe før alt er grønt.

Der er utrolig mange træer i byen, mange parker, og Magnoliaerne blomstrer, et dejligt syn.

Nå tilbage til vores travetur, benene nægter snart at gå mere, men her er så meget at se.
Her var et hvidt tempel på toppen af et bjerg , det måtte vi jo se. ( skulle jo nødigt gå glip af noget)

Jeg nægtede dog at gå op af en hen ved 50 trapper op til det, kunne godt styre mig med bare at se det nede fra.

Vi blev enige om , at gå ind og få lidt frokost, godt sted mystisk mad og det var med overtøj på, ok vi fik mad , men ikke så hyggeligt som en
“ klapsammen “ i en dansk grøftekant.

Sank ofrede en taxi hjem 40 kr.

lillemanden
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2013 10:36
Bruger avatar

Bruger

www.thai-dk.dk/uploads/IMGP4016.JPG

www.thai-dk.dk/uploads/IMGP4029.JPG

www.thai-dk.dk/uploads/IMGP4019.JPG

www.thai-dk.dk/uploads/IMGP4040.JPG
nej
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-04-2013 05:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 339

Nå tilbage til vores travetur, benene nægter snart at gå mere, men her er så meget at se.
Her var et hvidt tempel på toppen af et bjerg , det måtte vi jo se. ( skulle jo nødigt gå glip af noget)
Thumb

et gammel ordsprog siger: at rejse er at leve, i to lever livet Thumb
nick
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-04-2013 10:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 285

tak, fordi vi må være med på jeres rejse godag
kat
lillemanden
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-04-2013 12:58
Bruger avatar

Bruger

Tak for jeres søde kommentarer. I dag er det hvile og pakke dag. så 2 km for at få mad det må være nok , jeg streker i dag eller rettere mine ben gør.

Vi flyver i morgen til Shanghai, men for at runde Beijing af, kan vi fortælle , at luften har været fin over Beijing , man havde fortalt os , at der var meget forurening. det er ikke tilfældet.
I det store hele har det været en god oplevelse, at besøge beijing , det kan anbefales.

I betrakning af , at Beijing er på størrelse med fyn, sjælland og øerne tilsammen , er 10 dage jo ikke nok til at se hele byen, vi har set det væsntlige, så må vi se om der bliver "tid" godagtil at komme tilbage.

Vi høres ved fra Shanghai.
lillemanden
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-04-2013 13:14
Bruger avatar

Bruger

www.thai-dk.dk/uploads/IMGP4006.JPG
her var sank i meget kort snor !!!
lillemanden
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-04-2013 13:19
Bruger avatar

Bruger

www.thai-dk.dk/uploads/IMGP4013.JPG

www.thai-dk.dk/uploads/IMGP4012.JPG
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-04-2013 20:06

Antal indlæg:

lillemanden skrev:
Tak for jeres søde kommentarer. I dag er det hvile og pakke dag. så 2 km for at få mad det må være nok , jeg streker i dag eller rettere mine ben gør.

Vi flyver i morgen til Shanghai, men for at runde Beijing af, kan vi fortælle , at luften har været fin over Beijing , man havde fortalt os , at der var meget forurening. det er ikke tilfældet.
I det store hele har det været en god oplevelse, at besøge beijing , det kan anbefales.

I betrakning af , at Beijing er på størrelse med fyn, sjælland og øerne tilsammen , er 10 dage jo ikke nok til at se hele byen, vi har set det væsntlige, så må vi se om der bliver "tid" godagtil at komme tilbage.

Vi høres ved fra Shanghai.

Pas nu på i shanghai der er 9 døde af fugle influenza
lillemanden
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-04-2013 02:59
Bruger avatar

Bruger

Nu er vi så ankommet til Shanghai, Det var jo meget tidligt da vi kørte fra Beijing hotellet til lufthavnen.
Cirkusset med at komme igennem sikkerhedstjek, var større end hvis vi skulle have været ud af landet.

Computeren skulle ud , ok det skal den jo hver gang , fotoapparater skulle ud af kufferten og ud af beskyttende tasker.

Vores håndbagage blev gennemlyst 2 gange, ( det gjaldt alle) vi skulle bare 2 timer til Shanghai.

Nå men det fik vi da gjort efter deres ønske, så skal alle op på skamlen og befamles det var damer der gjorde det arbejde, så sikkert hyggeligt for mændene, men jeg bryder mig ikke om at blive befamlet af en kvinde.

Deres humor er ikke så stor, ( ellers havde jeg nok bedt om at få en mand ha ha ).

Det er en god lejlighed der er køkken, stue /soverum med et bord og 2 stole, kæmpe seng, fjernsyn , men kun kinesiske kanaler, dejligt badeværelse med brusekabine , vaskemaskine og tørretumbler.
Vi skal betale knapt 300 kr. i døgnet

Der ligger en mega stor carrforr lige overfor.
Vi var lige derovre i går for at købe noget brød og sanks uundværlige honning.

Vi købte også en grillet kylling som vi senere kunne varme i mikroovnen.

Jeg satte vasketøj på vi viste jo der var vaskemaskine her så vi havde taget al det snavsede tøj med, fra Beijing.

Det er nu vasket og vi gør klar til . At gøre byen usikker.

Hej jsh her er 17 millioner mennesker og ni er for mange , men vi lover ikke at klappe fuglene.

En anden ting ( som Thaierne kunne lærde meget af !) hvis nogen har været i Singapore og set hvor rent der er, så er her lige så rent her, der ligger intet og flyder, masser af affaldsspande og de bliver brugt, det er imponerende at se, stor ros til kineserne.

Thumbmusic
nej
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-04-2013 06:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 339

jeg ønsker jer en forsat god rejse, med masser af oplevelser , hvor har du ret thaierne er ikke gode til at holde omgivelserne rene og pæne

jeg har været i Singapore der er orden i sagerne, næsten formeget, kun næsten, det glæder mig at kina er med på den vogn
lillemanden
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-04-2013 10:49
Bruger avatar

Bruger

www.thai-dk.dk/uploads/IMGP4085.JPG

Her bor vi i Shanghai, på 18. etage det er ca. midt i bygningen
lillemanden
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-04-2013 11:08
Bruger avatar

Bruger

Ja nu er vores forkølelse på retur, så vi har været på havnerundfart i dag.

Men lige et par små historier, vores kinesiske er jo ikke det bedste i verden, men vi handlede jo det store supermarked lige ved siden af.

Vi havde fundet en lille grillet and som så så sød ud. Og så skulle vi jo bare have nogle grøntsager til at komme i wokken , jeg fandt nogle der så rigtig dejlige ud , så jeg købte en stor pose vi skal jo være her til den 20. Så det skulle vi nok få sat til livs.

Sank ville gå en tur for at finde ud af hvilke vinduer der var vores når man ser det nede fra, ( det er vigtigt ).

Så jeg krøb op i vindueskarmen ( den er meget bred ) og vinkede ned til ham , jeg så jo ham tydeligt, men han kunne ikke se mig ha ha . Men vi havde hængt gardinet halvt ud af vinduet for nemmere at kunne finde det.

Jeg gjorde klar til at komme grøntsagerne i wokken, uha uha det var ikke grøntsager, nej det var indbagte muslinger, men der var mange.

Nå vi fik brød til anden og forret af muslinger og rejer og røget laks.

En lidt mærkelig blanding , men det gik , med grin og pjat.

I dag skal vi så have de grøntsager som vi har købt i dag
( det er i gennemsigtige poser) så det er grøntsager

Så må vi jo spise nogen af de rejer og muslinger til.

Da vi var i centeret skete det der kan få nogen til at gå i panik,
elevatoren var så overfyldt , så vi ikke kom af på den samme etage der er 9 af dem.
Jeg var kommet ned på det øverste bildæk, og hvor Sank kom af ved jeg ikke. Men vi skulle jo handle lidt ( der kunne jo være noget vi havde overset).
Så jeg gik til butikken , og 1 minut senere kom sank, alt var lykke og fred i det lille hjem.

Tilbage til havnerundfarten. Der var et billetkontor og vi købte 2 billetter, man havde bare glemt at fortælle os , at der var ca. 1 km. ned af kajen til båden så gangvorterne måtte igen i brug.

Det var ellers en fin tur , vi tog jo en masse billeder, og nød det gode vejr.
Sank spenderede en sodavand og en øl. Hvorefter der komme en
“ desse” med 2 sodavand og 2 poser snaks, rundturen kostede 100 kr pp

Og så lidt sjov det kostede 35 kr. at få lov til at sidde ned pp på de fine sæder.

lillemanden
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-04-2013 11:24
Bruger avatar

Bruger

www.thai-dk.dk/uploads/IMGP4109.JPG
lillemanden
#40 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-04-2013 11:28
Bruger avatar

Bruger

www.thai-dk.dk/uploads/IMGP4124.JPG
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thai Airways genoptager flyvningerne til Kina Flyselskaber 1 21-02-2023 15:13
Coronapanik i Kina over longan frugter fra Thailand Nyheder på dansk 1 09-01-2022 12:03
PET advarer muligvis danske Kina-kritikere om at rejse til Thailand Nyheder på dansk 1 07-03-2021 09:31
Kina raser over mystisk panda-død Nyheder på dansk 2 11-10-2019 08:26
videre fra kina Udenfor Thailand 25 16-05-2013 14:31

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768