Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Nybegynder
dkth
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-10-2010 17:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 414
 Status: Offline

Anunnaki skrev:
Hej IT
Alle svar går på at jeg skal blive hjemme, og glemme alt om thailand. Jeg forventer ikke at du skal gøre noget som helst. Jeg ønsker ikke kontakt med negative jantelovs riddere. dertil er mit liv for kort.. betragt venligst mit tråd som lukket.

Dagens vittighed,

tak for et godt grin.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-10-2010 21:50

Bruger

Antal indlæg: 681

Anunnaki skrev:
Hej IT
Alle svar går på at jeg skal blive hjemme, og glemme alt om thailand. Jeg forventer ikke at du skal gøre noget som helst. Jeg ønsker ikke kontakt med negative jantelovs riddere. dertil er mit liv for kort.. betragt venligst mit tråd som lukket.

Wow, hva ville du så med tråden.

Ja udover at blære dig med at du har penge som du gerne vil have brændt af i en fart..

Men mon ikke Rinpoche har ret.. Troll...= sølle stakkel.
Warlock
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-10-2010 23:45

Bruger

Antal indlæg: 84

Tja, haha, brænd penge af på en dansk resturant/hotel. held og lykke. godag
thai
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-10-2010 01:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3349

hej prøver lige

Grin den er god tråden er ikke lukket

hvem har spist mandens sukker mad sarcasm

med den indstil ligt kommer han langt i thailand

kom du bare herud der er altid plads til en til der vil bruge lidt kr.
Anunnaki
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-10-2010 09:30

Bruger

Antal indlæg: 8

Hvor taler jeg om penge?
dkth
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-10-2010 13:08
Bruger avatar

Bruger

Anunnaki skrev:
Hvor taler jeg om penge?

Ja hvis nu man skal leje/købe noget i Thailand, så taler vi altså om penge,
for en ting er 100% sikker, ingenting er gratis her, selv om priserne ikke er så høje som Danmark.
skipper
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-10-2010 14:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857

Hvorom alting er, så er det da muligt for danskere at skabe sig en forretning i Thailand de kan leve af.

At helt umuliggøre det er vel nok en form for jantelov, som Anunnaki også skriver.

Hvordan skal man ellers kunne forklare de mange danskere der klarer sig derude.

Selvfølgelig er det bedst at have en thailænder i baghånden, men det går sgu også uden, jeg kender da flere der har overlevet uden.

Anunnaki, hvis du mener det her alvorligt, så klø på, let bliver det ikke, men ingen har nogensinde lykkedes ved at lytte til loosersThumb

aaby
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-10-2010 14:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426

Skal vi ikke lige se, hvad trådstartere lagde ud med:

Citat begynd "Vi er på vej til Thailand for at finde en busines til ´til leje/ salg. Vi ved ikke meget om thailand, da vi var der for første gang for en måned siden. Men nu har vi altså solgt alt, og flyver til bkk på tirsdag.
Vi søger et guesthouse, restaurant, cafe' eller noget i den dur. Vi har fået Business visa.
Nogen gode råd?
Er det godt i Chiang mai hele året?"
Citat slut!

Ok, måske er manden ikke rutineret i at forklare sig, men den remse fik mig til at tro, at nogen ville tage gas på os.

han har lige solgt alt, efter en md i Thailand. Ok, han er ikke den første der gør det. Enkelte af dem, bl a en restauratør i Hua Hin, har klaret sig, men langt de fleste er bukket under. Princippet har meget været, hvordan skaber du dig en lille formue i Thailand. Kom her ud med en stor, så skal den nok blive lille.

Skipper! Hvor mange lever udelukkende af det de udfører eler investerer i, i Thailand?

Nybegynderen, som viste stor selverkendelse da han navngav tråden, ville starte restaurant eller lignende. Hvor mange danske restauratører i Thailand lever 100 % af deres forretning i Thailand. 5, 10, 15, så er der vist ikke flere.

Snesevis åbner "noget" i Thaialnd hver eneste år! Hvor mange procent eller promiller klarer sig, når den første rus har lagt sig?

Jeg har selv sendt tre venlige PBer med fornuftige kommentarer til trådstarteren. han har ikke svaret.

Nu er det kun at ønske manden held og lykke.

En af de ting jeg skrev i en PB til ham var, at hvis han er i en position, hvor han skal tjene penge fra start, skal han finde et andet sted end Thailand, at prøve lykken. Det gentager jeg gerne et par tusinde gange, hvis det kan redde en mand for at tabe alle sine penge. Ups, er det en kvinde vi har med at gøre? Man ved aldrig.
Tropiske hilsner
Aaby
dkth
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-10-2010 15:08
Bruger avatar

Bruger

skipper skrev:
Hvorom alting er, så er det da muligt for danskere at skabe sig en forretning i Thailand de kan leve af.

At helt umuliggøre det er vel nok en form for jantelov, som Anunnaki også skriver.

Hvordan skal man ellers kunne forklare de mange danskere der klarer sig derude.

Selvfølgelig er det bedst at have en thailænder i baghånden, men det går sgu også uden, jeg kender da flere der har overlevet uden.

Anunnaki, hvis du mener det her alvorligt, så klø på, let bliver det ikke, men ingen har nogensinde lykkedes ved at lytte til loosersThumb

1. Hvilken forretning i Thailand kan en farang lave og have en rimelig indkomst? uden nogen som helst kendskab til Thailand i forvejen.

2. Nu ser jeg ikke meget jantelov ved, at sige (dur ikke) da et vel skal være på fuld lovlig måde forretningen skal drives?

3. De fleste danskere herude, klarer sig ved hjælp af konen som reelt der er ejer af alt, og så for rigtig mange med penge hjemmefra Danmark.

4. De fleste der uden hjælp fra en thai, har som regel mistet alt i løbet af få år. og med hjælp fra en thai også konen er det nogen gange gået meget meget hurtigt.

5. Nu er spørgsmålet jo også, hvorfor lige Thailand som er meget besværligt, så når man ikke kender noget til lanet, hvorfor så ikke Cambodia, hvor muligheerne efter hvad jeg forstår er meget bedre, og man kan selv eje det man bruger penge på.

6. Og skipper, hvis folk have hørt på alle de stakkels loosers, så havde mange måske ikke mistet så meget.
Anunnaki
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-10-2010 15:23

Bruger

Ok cowboys, Jeg er ikke alene. Jeg har allieret mig med sunbelt asia, og et thai ægtepar samt fået gode venner.
Vi var på vej til Malaysia da vi solgte huset, men de har nu lukket for "farang'er" i en periode. Så vi havde valget imellem at starte forfra i DK (og så ved vi godt hvor svært det er at komme afsted igen...), eller ta' chancen. Vi har valgt at ta chancen, og bo i nærheden af Malay.
Vi startede op i Kuala lumpur sidste år men pga. af forskellige ting, trækker projektet ud et år eller to.
Nu kunne vi så vælge at kaste hænderne op i luften og opgive det hele. Men det gør vi ikke, ligegyldig hvor mange der skulle anbefale det. Kan i ikke se det? Jeg ved da, at jer der bor uden for danmark ville komme hjem hvis livet var så frygteligt..
I kan lige så godt rykke lidt sammen, for vi kommer altså..Thumb
dkth
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-10-2010 16:17
Bruger avatar

Bruger

Anunnaki,

ja nu er historien jo en lidt anden en hvad der var i trådstarten, så jeg vil nok mene at historien er en stor gang gas.

Men det er sørgeligt, at bruge en side der normalt ville hjælpe med råd og vejlening, hvis der bliver spurgt, men her er vi nok kommet derud, hvor jeg mener det er en stor gang spam af siden.

Bare det at kalde en udlænding i Kuala Lumpur for en farang viser mig at det er en stor løgnehistorie.

Men håber du har moret dig over, at vi var så dumme at svare.
Anunnaki
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-10-2010 16:56

Bruger

kæft hvor du dum dkth. Jeg har andet at bruge tiden på end at underholde dig. Kan du ikke lade være med at tale til mig. Du er simpelhen for dum. Jeg kan ikke komme ned på dit leje.
dkth
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-10-2010 18:48
Bruger avatar

Bruger

Tusind tak, du beviser da så sandelig at du ikke, hverken kan eller skal tages alvorlig.

Men køb du dig nu en svinefarm eller et flot hotel, så kan du nok fortælle om du var klog nok.

Men esværre kan du ikke tages alvorlig, for så dum tror jeg ikke nogen er.

Men fortsæt du bare dit skriveri så vi rigtig kan beunre dit fremragene evner i det Thailandske samfun.

Du kunne måske skrive dagbog om dine nye oplevelser ude i dette skønne land, hvor Chaing Mai ligger oppe i det nordlige og der er turister året rundt, og mange af dem spiser svinekø så gå bare igang.

pøj pøj fra den dumme der ikke tror et ord af din historie, men underholdende er det da.
aaby
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-10-2010 07:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426

Anunnaki skrev:
Ok cowboys, Jeg er ikke alene. Jeg har allieret mig med sunbelt asia, og et thai ægtepar samt fået gode venner.
Vi var på vej til Malaysia da vi solgte huset, men de har nu lukket for "farang'er" i en periode. Så vi havde valget imellem at starte forfra i DK (og så ved vi godt hvor svært det er at komme afsted igen...), eller ta' chancen. Vi har valgt at ta chancen, og bo i nærheden af Malay.
Vi startede op i Kuala lumpur sidste år men pga. af forskellige ting, trækker projektet ud et år eller to.
Nu kunne vi så vælge at kaste hænderne op i luften og opgive det hele. Men det gør vi ikke, ligegyldig hvor mange der skulle anbefale det. Kan i ikke se det? Jeg ved da, at jer der bor uden for danmark ville komme hjem hvis livet var så frygteligt..
I kan lige så godt rykke lidt sammen, for vi kommer altså..Thumb

Kan du fortælle mig, hvorfor det ikke var sådan du begyndt tråden?

Du har kært den her tråd som trådstarter, på en måde, som har skadet din "sag" utroligt meget.

Der er ingen, som vil stoppe dig fra at komme. Det meste af det jeg har set i denne tråd, har været velment. Men det virker som om du kun vil bekræftes, og så ellers vide noget om klimaet i Chiang Mai.

Der er KOLDT i Chiang Mai fire mdr om året, oppe på de kanter er der hver vinter folk som dør af kulde. Så lærte du også det.
Tropiske hilsner
Aaby
dkth
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-10-2010 13:41
Bruger avatar

Bruger

Har ellers lige fundet en svinefarm der kan erhverves for 1 mill thaibaht,
der er 2 rai jord til farmen.

i928.photobucket.com/albums/ad121/dkth/18%20okt/Svinefarm.jpgi928.photobucket.com/albums/ad121/dkth/18%20okt/svinefarm1.jpg
pirat
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-10-2010 14:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 717

fås farmen med lille udbetaling hvor stor er besætning som følger med til den pris

dette er en seriøs forespørgsel griner
dkth
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-10-2010 15:39
Bruger avatar

Bruger

pirat skrev:
fås farmen med lille udbetaling hvor stor er besætning som følger med til den pris

dette er en seriøs forespørgsel griner

Til den pris er det selvfølgelig kontant eller i guld, for det er et fund til de penge. Thumb
Der er kun ca 1,5 times kørsel til higway nr. 1.ved ikke hvis det ikke regner for meget.

Den thailandske familie der har farmen startede for 10 år siden og har med de priser der er og har været, nu kæmpet farmen ned på 3 søer og 10 fedesvin, de startede op med 25 søer og 200 fedesvin, så på grund af de billige priser på svin og de store priser på fodder er der nu, 3 søer og 10 svin der næsten er klar til slagteren. godag

Men de er villige til at bistå køber med råd og vejledning det første år, mod en rimelig betaling. ked

Der kan også henvises til det nærmeste slagteri som ligger ca 150 km fra farmen på en sidevej til higway nr 1. ((2((
leif
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-10-2010 17:02

Bruger

Antal indlæg: 681

Ja men de vil da helt sikkert blive meget glade kan de få 1 million thb for det.
Selvom de så kun får 500.000 thb vil de grine hele vejen hen til banken.

Lidt vanskelig at se, størelsen, men ca 8 m bredt.
Typisk stald med midtergang. Så mon ikke det var søer og smågrise der var plads til..
boxe 6x3.5 m har plads til 25 fede svin.

2 rai jord.. ja der kan jo være thanod på så lad os sige 200.000 thb.
Stalden har nok kostet i omegnen af 100.000 at bygge.

En moderne stald.. det vil sige lukket, aircon osv osv osv.
Med plads til 700 grise koster ca 1 mill at bygge.

Vælger men kontrakt farm løsningen hvor det hele er på afbetalingen kan den hos CP fås for ca 1.4 mill thb.

Priserne på grise er de højeste der har været.
Dog er foderet steget mere end grisene, overskud pr gris er ca 700 thb.

Så mon ikke det skyldes andre grunde, farmen er kørt i sænk..
skipper
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-10-2010 19:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857

dkth skrev:
Har ellers lige fundet en svinefarm der kan erhverves for 1 mill thaibaht,
der er 2 rai jord til farmen.

i928.photobucket.com/albums/ad121/dkth/18%20okt/Svinefarm.jpgi928.photobucket.com/albums/ad121/dkth/18%20okt/svinefarm1.jpg

Det ser da ikke så dårligt ud, hvad mon det koster at bygge det om til et Guest House for jyder med hjemvèskaal
dkth
#40 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-10-2010 19:25
Bruger avatar

Bruger

Leif du skuffer migdrillerkan du virkelig ikke se den gode forretning for en aktiv farang i den skønne uberørte natur i Thailand.

Nu kan du jo kun se foreste del af denne skønne farm, den bageste afdeling er noget størrere, så et virkelig røverkøb.Angry

Tænk hvor meget tid man kunne bruge i de skønne omgivelser,Thumb helt derude, hvor man selv laver strømmen og har egen pumpe til vand. Så et virkelig fund til pengene særligt for natur elskere.Grin

Det er bare at finde 10% af købsprisen som sendes til det kontonummer i får oplyst ved at sende en PB.driller

Men er man nu mere til resort/hotel og restaurant så findes der skam også noget af den slags helt udenfor de normale turiststeder,hej hvilket jo gør, at man har meget tid til sig selv og ens interesser. Nærmest som en meget meget lang ferie.ved ikke

Så skulle nogen have lidt mønter i overskud så er der uanede muligheder for at komme af med demrasende og her ville de blive modtaget med godag Thaierne er jo et taknemmeligt folk.godag
Gå til debat:

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768