Se emne

Hvem er her? 2 gæst(er)
 Udskriv emne
Husker du ham her: Dennis Mark Knudsen
AK81
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-05-2014 15:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 330
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/Ut55.PNG

Der står et hold politibetjente og anholder Dennis Mark Knudsen, da han og flyet fra Phuket i Thailand lander i Kastrup Lufthavn om morgenen 17. januar 2014. Temperaturerne er lige omkring frysepunktet. Betjentene tager Dennis ham med på stationen, sigter ham for groft tyveri af en Fakta-butik to år tidligere - og stikker ham et klippekort, så han kan transportere sig til Jobcentret på Skelbækgade på Vesterbro, hvor han kan få udbetalt kontanthjælp.

– Der fortæller de mig, at jeg i deres system står som udvandret af Danmark, og derfor har de slettet mit CPR-nummer. Så i princippet eksisterer jeg slet ikke, fortæller 25-årige Dennis Mark Knudsen, der tilbragte to år i Thailand fra 2012 til 2014 - langt størstedelen bag tremmer, hvor han har afsonet en narkodom.

Frem og tilbage
Og så begynder systemets ping-pong ellers med den unge mand:

På Jobcentret i Skelbækgade får Dennis besked om, at han skal gå til Nyropsgade, hvor Folkeregistret ligger. Her skal de oprette et CPR-nummer og en midlertidig adresse til ham - for så vil han kunne få kontanthjælp og få en læge, så han kan blive behandlet for både de fysiske og psykiske lidelser, han har slæbt med sig og som plager ham helt ekstremt.

Dennis, der er diagnosticeret med borderline og Post Traumatisk Stress Syndrom (PTSD) går de to kilometer til Folkeregistret. Han fryser, for det eneste han ejer, er det sommertøj, han forlod Thailand og 35 graders varme i.

På Folkeregistret får Dennis den forklaring, at han ikke kan få noget CPR-nummer, fordi han ikke har en adresse - og de kan ikke hjælpe ham med en midlertidig en af slagsen.

– Så det ene sted kan de ikke hjælpe mig med en adresse, fordi jeg ikke har et CPR-nummer. Og det andet, kan de ikke give mig et CPR-nummer, fordi jeg ikke har en adresse, fortæller Dennis, der i stedet bliver bedt om at finde en i sit netværk, som han kan have adresse hos.

– Men nu er det bare sådan.... Jeg er lige kommet hjem fra Thailand, min far er lige død, min mor er alkoholiker, resten af min familie har afskåret kontakten med mig, fordi jeg har lavet så meget lort, og alle mine tidligere ’venner’ er i et miljø, jeg ikke skal ind i igen, forklarer Dennis, der fra Folkeregistret bliver sendt retur til Skelbækgade.

Sådan går turen frem og tilbage fire-fem gange. Uden resultat.

Frygter for konsekvenserne - for andre mennesker
Det ender med, at Dennis får hjælp fra en i fællesskabet Anonyme Narkomaner, hvor han går til møder dagligt. Han giver Dennis lov til at have adresse hos sig - og Dennis får så tildelt et personnummer. Det samme som han altid har haft. Og han får udbetalt kontanthjælp som et engangsbeløb.

Men her stopper systemets gak-gak med Dennis ikke. For i og med, at Dennis nu har en adresse, kan han jo ikke få lov at søge om overlevelseshjælp eller få hjælp til et sted at bo.

– Jeg er stadig hjemløs - jeg har jo bare oprettet en adresse, for at kunne få lov at eksistere i systemet igen. Men når jeg siger det på kommunen, siger de: ’nej, du er ikke hjemløs, du har en adresse, så vi kan ikke hjælpe dig’.

– Først siger de, at jeg skal have en adresse, før de kan hjælpe mig videre og give mig penge at leve for. Så får jeg en adresse - og når jeg så alligevel beder om hjælp, anklager de mig for at snyde, siger Dennis, der frygter, at systemets pres på ham, vil forværre hans PTSD og de paranoide tanker, der fylder ham, og få ham til at knække.

– Jeg har det bare sådan... Jeg har siddet i fængsel, min kammerat blev trampet ihjel for øjnene af mig, jeg er blevet forsøgt dræbt, jeg har set dusinvis af mennesker dø i fængslet, jeg har været skide syg og kæmper for at holde mig clean. Selv om jeg føler mig stærk lige nu, kan jeg ikke blive ved. Jeg frygter, at det får alvorlige konsekvenser for andre end mig selv.

Siden Dennis i januar blev brugt som kastebolde i Københavns kommunes systemer, har han siden fået kontanthjælp, men han kan ikke få forhøjet sat, som han burde på grund af sine psykiatriske lidelser, og han har stadig ikke noget fast sted at bo.

http://ekstrablad...290834.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-05-2014 20:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857

En trist historie.
Det må have være hårdt for ham at møde sin KarmaGrin
Anarki eller Kaos.
tofte
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-05-2014 02:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 49

skipper skrev:
En trist historie.
Det må have være hårdt for ham at møde sin KarmaGrin

Nåå ja..

http://www.pattay...t-suspect/

Sådan kan det gå, når man ikke passer på !

http://www.thephu...-36633.php

Kunne thaipolicen bare ikke, have beholdt det fede møgdyr bag tremmer !

Her er et lille udvalg af hans venner... er det selveste Sir. Kolort der er på vennelisten ?

https://soundclou.../following
Cacaokurt
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-05-2014 06:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 102

Ville ønske at den Danske stat havde lært at betale under bordet.
Så kunne de have betalt Thailand for at beholde ham i fængslet for tid og evighed, skidt som ham hører ikke til på gaden.
AL 48
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-05-2014 10:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814

Her er et lille udvalg af hans venner... er det selveste Sir. Kolort der er på vennelisten ?

Undskyld, nu er jeg ikke perfekt i engelsk, -men hvor er den venneliste??ved ikke

Betyder following ikke: Følgende/ følger?? -Altså nogle personer han følgerStres
M55
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-05-2014 11:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875

Nu må i stoppe, for det er så synd for den stakles Dennis, han en blevet et bedre meneske, siger han selv

maichai
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-05-2014 12:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1365

SÅ SÅ nu må i stoppe der er altså åbenbart for mange penge i den danske statskasse (SE SKAT) og hvorfor kun give til muslimer og andre østeuropæer Hvor for skal Dennis nu ikke have noget han opfylder da alle krav som de disse grupper har for at få et godt liv og penge af staten så han kan leve fedt i Danmarkved ikke
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
sam
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-05-2014 17:25

Bruger

Antal indlæg: 256

AL, nu må du lige stramme den lidt, klik på linket nederst og du kan se vennelisten.

Undskyld, nu er jeg ikke perfekt i engelsk, -men hvor er den venneliste??ved ikke
www.maephimproperty.com
Grand Beach 1. Mae Phim
AL 48
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-05-2014 17:43
Bruger avatar

Bruger

sam skrev:
AL, nu må du lige stramme den lidt, klik på linket nederst og du kan se vennelisten.

Jeg må åbenbart både være dum og senil, for ved at klikke på det link kan jeg kun se: 38 following og 8 followers. -Men hvad har det med en "venneliste" at gøre??
At fjolset følger 38 personers musiksmag betyder jo ikke at de er hans "venner". Han kunne for den sags skyld også følge kongehuset, men det gør dem jo ikke til venner.Ikke SE
sam
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-05-2014 21:09

Bruger

Antal indlæg: 256

Hej AL

jeg henviste såmænd kun til indlægget fra Tofte.

om det er en venneliste eller ej, aner jeg virkelig ikke.
www.maephimproperty.com
Grand Beach 1. Mae Phim
M55
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-05-2014 12:56
Bruger avatar

Bruger

Dennis snakker godt for sin syge moster i hele 11 minutter hælder han vand ud af ørene

AL 48
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-05-2014 09:35
Bruger avatar

Bruger

Hvordan åbnes den video??
Når jeg klikker, står der:
Video not found: http://www.thai-d... 2.FLV

PS. Jeg kan ikke skrive det hele, da det opfattes som autolinkAngry

linket er nu rettet
hilsen adm

Takker. - Nu virker det fint Thumb
skipper
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-05-2014 10:29
Bruger avatar

Bruger

Hvorfor skal der altid være så meget brok med dig AL 48Grin
Anarki eller Kaos.
AL 48
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-05-2014 11:04
Bruger avatar

Bruger

Jeg vil da også se filmen om denne uskyldige, fejlopfattede unge mandGrin
M55
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-05-2014 07:12
Bruger avatar

Bruger

AL 48 skrev:
Jeg vil da også se filmen om denne uskyldige, fejlopfattede unge mandGrin

vi sender nu sidste afsnit, hvor den uskyldige fejlopfattede unge mand igen snakker godt for sin syge moster, det ender sikkert godt alt sammen, Dennis får sin førtids pension og flytter til thailand hvor livet leves under palmene

skipper
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-05-2014 07:26
Bruger avatar

Bruger

Dennis får sin førtids pension og flytter til thailand hvor livet leves under palmene

Jeg kender ikke så meget til lovene i Thailand, men mon ikke han får svært ved at få opholdstilladelse når han har fået en narkodom.
Anarki eller Kaos.
yindee
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-05-2014 11:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

skipper skrev:
Dennis får sin førtids pension og flytter til thailand hvor livet leves under palmene

Jeg kender ikke så meget til lovene i Thailand, men mon ikke han får svært ved at få opholdstilladelse når han har fået en narkodom.

hej Skipper

Dennis Mark Knudsen er registreret ved navn og pasnummer i thailand, så en lille navne forandring fra Dennis Mark Knudsen til Mark Knudsen og et nyt pas så er den hjemme i olie

de har selvfølgelig også hans finderaftryk, men det skal du ikke afgive ved visa ansøgning endnu
skipper
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-05-2014 19:56
Bruger avatar

Bruger

Jo det er da rigtigt nok yindee, men så er der også personnumret og de nye scannere for fingeraftryk de er ved at indføre.
Så kan han selvfølgelig skaffe sig et falsk pas, hvis han nu savner de thailandske fængsler så meget, og som vi alle ved bliver vi fotograferede ved indrejsen, så er der snart ikke så mange smutveje tilbage for vores uheldige helt.
Men mon ikke han er tilfreds med at få tossepenge resten af sit forspildte liv, og lever det et andet sted end i Thailand.
Anarki eller Kaos.
dutling68
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-05-2014 09:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 99

hvad mener du med tossepenge
skipper
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-05-2014 13:11
Bruger avatar

Bruger

hvad mener du med tossepenge

Det er københavnsk galgenhumor dutling68, det betyder sygepenge/pension der udbetales ved psykisk lidelse, i øvrigt opfundet af patienterne selv i sin tidGrin
Anarki eller Kaos.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand celebrates Chinese New Year to mark the beginning of the Year of the Rat Billeder/Videoer fra livet i Thailand 3 27-01-2020 10:57
Candle procession to mark the start of Buddhist Lent Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 08-08-2019 09:00
Former POWs mark Anzac Day at Hellfire Pass Central Thailand 1 26-04-2018 09:23
New commemorative stamp launched to mark King’s 65th birthday Den Royale blog 1 14-06-2017 13:46
Husker du bøssefiskeren: Nu er han også papfar Nyheder på dansk 1 02-04-2013 05:05

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768