Beskidte Rayong strande forfærder turister.
|
Pen |
Skrevet d. 05-04-2012 03:39
|
Bruger
Antal indlæg: 337
Status:
|
Beskidte Rayong strande forfærder turister.
Der skal sættes ind nu opfordrede en besøgende, der også har lagt sin video om problemet på YouTube under titlen 'Dirty beach i Amazing Thailand 2012 ".
Ifølge Rayong guvernør Thawatchai Thoetphaothai, er problemet blevet rejst på provinsniveau.
"Jeg opfordrede den lokale administration at finde løsninger på problemet for en uge siden," sagde han og tilføjer: "Min opfattelse er, at det er helt almindeligt på denne tid af året, at vinden blæser fra havet til kysten og bærer alle de skrald op på stranden, "sagde han.
Chief of Mae Ramphung Tambon Administration Office (TAO) Wanida Jeerakul sagde kontoret forsøgte at finde ekstra hænder til at indsamle skrald på stranden, men ikke mange mennesker søgte jobbet.
"Vi offentliggjorde en rekruttering med en daglig mindsteløn. Kun én person mødte op. Vi har jobs at tilbyde men ikke mange mennesker ønsker at søger dem," sagde hun.
Adspurgt om KFB indsamler skrald på stranden hver dag, sagde hun at deres medarbejdere gør det fra tid til anden, men ikke i den kommende periode.
"Vi har ikke personale til at samle skrald på stranden på en daglig basis. Vi gør kun det for husholdningerne. Vi organiserer normalt kun strand oprydnings-aktiviteter hvis der er en særlig begivenhed, såsom Fars Dag og nytår, "sagde hun og tilføjede, at de kunne fylde en10-hjulet lastbil for en dag.
Med hensyn til den lange række af affald på stranden, sagde hun at det er forårsaget af vinden.
"Under denne sæson vinden bærer affald i havet til kysten. Bølgerne bringer mange ting fra plastposer til grene af træer," sagde hun. "Dette sker omkring tre gange om året, især i løbet af ændringen af sæsonen. Det er trist, at vi ikke har mandskab til altid at holdestranden ren."
En turist ved navn Narin, der besøgte Mae Ramphung stranden to uger siden sagde, at det var skuffende at se stranden så beskidt. "Vi bør gøre noget ved det. Det er for meget, det er ulækkert," sagde han.
http://www.bangko...y-tourists
Hav en god dag.
Med Venlig Hilsen.
Pen. |
|
|
|
|
sank |
Skrevet d. 05-04-2012 03:54
|
Bruger
Antal indlæg: 1828
Status:
|
Ja for et par år siden var jeg med på en salgs tur ned til de flotte strande ved Rayong ? gratis mad og drikke Jeg købte dog ikke noget ? og det var en lang fin strand men lidt det samme svineri dog ikke så slemt som video ? da vi bemærkede det sagde de at det var kommet ind i nattens løb |
|
|
|
Kent |
Skrevet d. 05-04-2012 06:00
|
Bruger
Antal indlæg: 410
Status:
|
En turist ved navn Narin, der besøgte Mae Ramphung stranden to uger siden sagde, at det var skuffende at se stranden så beskidt. "Vi bør gøre noget ved det. Det er for meget, det er ulækkert," sagde han.
hvem er vi , thaierne er kolde overfor lidt affald, de fatter ikke, at de ødelægger det for sig selv |
|
|
|
lillemanden |
Skrevet d. 05-04-2012 07:20
|
Bruger
Antal indlæg: 614
Status:
|
det er ikke bare strandgæsterne der skal rydde op , man skal give skibene bøder hvis de ikke har affald med ind , når de har været på havet , de dumper nemlig til søs.
Men det er uhyggelig , at de ikke med så mange arbejdsløse, har folk til at rydde op,
Find ud af hvis affaldet er og lad dem betale. Der står jo tit navn på de plast ting der kommer ind.
|
|
|
|
IT |
Skrevet d. 06-04-2012 05:17
|
Bruger
Antal indlæg: 1773
Status:
|
lillemanden skrev:
det er ikke bare strandgæsterne der skal rydde op , man skal give skibene bøder hvis de ikke har affald med ind , når de har været på havet , de dumper nemlig til søs.
Men det er uhyggelig , at de ikke med så mange arbejdsløse, har folk til at rydde op,
Find ud af hvis affaldet er og lad dem betale. Der står jo tit navn på de plast ting der kommer ind.
svineriet er overalt i verden
http://ekstrablad...738163.ece
USA sænker japansk tsunami-skib
Et japansk skib, der drev til havs efter tsunamien i 2011, er nået til USA, hvor kystvagten vil sænke det
Omkring 20 millioner ton vragrester er drevet fra den japanske kyst og over Stillehavet til Alaska. Forskere i Hawaii har udviklet computermodeller, der kan forudsige, hvor og hvornår de vil skylle i land.
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ... |
|
|
|
|
Skrevet d. 06-04-2012 06:57
|
Antal indlæg:
Status:
|
Ja her hjemme er vi ikke en skid bedre, det lige fra køleskabe og alt muligt andet lort der ligger og flyder i vejkanten. |
|
|
|
FCK |
Skrevet d. 06-04-2012 09:54
|
Bruger
Antal indlæg: 2774
Status:
|
skibet er skudt i brand og vil forsvinde i havet, go dav mand økse skaft, ude af syn ude af sind forureningen fortsætter under vandet
|
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 06-04-2012 10:40
|
Bruger
Antal indlæg: 1814
Status:
|
lillemanden skrev:
At give skibene bøde kunne være én metode,- men det fordrer jo at man i alle havne har en infrastruktur der er beregnet til at behandle skibsaffaldet. Det kan jo ikke bare dumpes på kajen. Hvis skibet bliver nødt til at sejle ud med affaldet igen, så ryger det naturligvis overbord, da skibets opbevaringsmuligheder også er begrænsede.
- De danske strande ville også ligne rene lossepladser hvis det ikke var for vores ordning: Blå Flag
Det er en ordning, hvor unge arbejdsløse (bistandsmodtagere) bliver aktiveret og får et lille løntilskud ved at møde hver dag på kommunens særlige afd. for dette (før i tiden hørte det under driftscenteret). De bliver så i hold kørt rundt til div. offentlige strande, P-pladser ved strande og søer, og der går de så tidlig morgen i gang med at rense områderne for affald samt rengøre toiletter. De gør hvert år på den måde et virkeligt stort arbejde. Ved "Blå Flag" strandene bliver der også dagligt målt vandtemp., samt taget vandprøver for spor af coli-bakterier og giftige alger.
Hvis disse "arbejdshold" ikke var i DK, ville vores strande og fritidsområder ligne de thailandske. |
|
|
|
Pen |
Skrevet d. 06-04-2012 13:00
|
Bruger
Status:
|
Du har helt ret Lillemand, skibe over hele verden dumper affald uanset hvor de befinder sig. Det fik mig til at lede på Youtube om der var noget interessant. Og det var der sørme, jeg fandt et klip fra BBC der fortæller lidt om hvad de store krydstogt skibe må og kan udlede, og det er noget vanvittige tal som der bliver vist, men døm selv
Og så fandt jeg et klip fra Karibien der for mig fremstår som et utroligt rent sted at opholde sig, og som jeg jo er glad for. Men så fandt en turist på at gå en tur på stranden med sit kamera, indrømmet er klippet på 7 minutter lidt for langt, men med mine egne oplevelser der gjorde mig ked af at se hvad jeg gjorde på Koh Samui, forstår jeg godt hans iver for at filme et paradis der er møgbeskidt i et forsøg på at råbe nogle ansvarlige op, nok uden held. Men der sker en utrolig forurening overalt på jorden, der langsomt men sikkert kvæler denne skønne planet og ender med at blive en gold kugle så længe der eksisterer PENGE..........
Til sidst et klip der fortæller alt !!
I selveste Amerika på en hårdt trafikeret vandvej, forsvandt alt liv pludseligt. Der bliver snakket om 100.000 af døde fisk, men hvis man skal dømme ud fra klippet, er det snarere millioner, med en død hval som toppen af kransekagen
Hav en god dag.
Med Venlig Hilsen.
Pen. |
|
|
|
egon |
Skrevet d. 06-04-2012 13:54
|
Bruger
Antal indlæg: 203
Status:
|
lev livet mens i kan, forureningen blive være år for år, der er kun en ting der tæller i dag det er penge |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 06-04-2012 14:31
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Status:
|
En del af forklaringen på forureningsproblemet er engangsemballage, prøv at se hvor mange unødvendige forpakninger vore fødevarer er indpakket i.
Er det nu nødvendigt at indpakke alt i plastik, om det så er batterier til lommelygter, så er de pakket ind i det.
Økologisk siger de godt nok, hvad det så betyder?
Det er latterligt at pakke agurker og frugt ind i plastik, og så påstå det er fordi det er mere hygienisk.
Jeg kom til at tænke på da jeg for år tilbage sejlede med et Mærsk skib.
Donkeymanden og jeg havde rottet os sammen og holdt øje med hvornår slamtankene var ved at være fyldt.
Så to dage inden ankomsten til Yokohama Japan sagde donkeymanden ved morgenens breefing i maskinrummet: og lad nu være med at tømme slamtanke i nat, jeg er medlem af Green Peace og rapporterer hvis I gør det.
1. maskinmester blev lidt lang i ansigtet, men slammet blev først tømt i Yokohama, som sig bør.
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
Swatdee |
Skrevet d. 08-04-2012 13:48
|
Bruger
Antal indlæg: 15
Status:
|
Skidtet kommer inde fra landet. Når vandet i Siam bugten trækker sig tilbage, blivet vandet i floderne trukket med, og dermed alt skidtet.
Når det så bliver højvande igen lander alt skidtet på stranden.
Ligesom vejene bliver brugt som losseplads bliver floderne det også.
En nem løsning ville være et filter, et fintmasket trådnet, på alle flodudmundinger.
Swatdee |
|
|
|
IT |
Skrevet d. 08-04-2012 13:55
|
Bruger
Antal indlæg: 1773
Status:
|
Swatdee skrev:
Skidtet kommer inde fra landet. Når vandet i Siam bugten trækker sig tilbage, blivet vandet i floderne trukket med, og dermed alt skidtet.
Når det så bliver højvande igen lander alt skidtet på stranden.
Ligesom vejene bliver brugt som losseplads bliver floderne det også.
En nem løsning ville være et filter, et fintmasket trådnet, på alle flodudmundinger.
Swatdee
måske men hvem skal betale for oprydningen og bortkørsel af affaldet, nej forbyd alle former for plastik poser ja alt plast emballage skulle forbydes det vil hjælpe meget
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ... |
|
|
|
sank |
Skrevet d. 08-04-2012 14:54
|
Bruger
Antal indlæg: 1828
Status:
|
Ja de skal sætte pris på alle de poser som i DK det vil hjælpe noget. I Pattaya plejer Skolebørn at lave strand oprydning et par gange om året |
|
|
|
Pen |
Skrevet d. 08-04-2012 16:14
|
Bruger
Status:
|
Jeps Sank, det er nemlig løsningen, afgift på skidtet er det eneste der hjælper
Selv om det lyder utroligt, er Bangladesh det første land i verden til at forbyder plastikposer:
Bangladesh.
Bangladesh var det første land til at forbyde polyethylenposer. Fra begyndelsen af r03;r03;2002, der begynder i hovedstaden Dhaka og spredes senere til hele landet brug, blev produktion og markedsføring af polyethylen indkøbsposer forbudt. Plastposer blev i vid udstrækning skylden for forværrer 1988 og 1998 oversvømmelser, der nedsænkes to tredjedele af landet, da de var store bidragydere til blokerede afløb.
Mange rapporter kredit forbuddet mod polyethylenposer med en genoplivning af jute posen industrien og andre bæredygtige og biologisk nedbrydelige alternativer.
Man kan læse meget mere her : http://plasticbag...ntries.cfm
Hav en god dag.
Med Venlig Hilsen.
Pen. |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 08-04-2012 16:29
|
Bruger
Status:
|
Her i Sverige er der krav på man pakker sit husholdningsaffald i plastikposer, for ikke at grise containeren til.
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 08-04-2012 16:51
|
Bruger
Status:
|
Det kan være lidt svært at forsvare sig mod miljøsvinene, en af de ting man kan gøre er at købe poser der er lavet af et materiale der ikke kastes efter en eller to ganges brug.
De koster måske ti gange så meget, men du kan bruge dem flere år.
Hvad fanden, hvorfor betale 2.50 for en pose der kun forurener, når du kan bruge den samme pose om og om igen.
Jeg læste et sted at mit supermarked tjente millioner hvert år på at sælge plastik/papirsposer.
Hvor meget de svinede stod der ikke noget om.
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 08-04-2012 17:11
|
Bruger
Antal indlæg: 1814
Status:
|
skipper skrev:
Det kan være lidt svært at forsvare sig mod miljøsvinene, en af de ting man kan gøre er at købe poser der er lavet af et materiale der ikke kastes efter en eller to ganges brug.
De koster måske ti gange så meget, men du kan bruge dem flere år.
Hvad fanden, hvorfor betale 2.50 for en pose der kun forurener, når du kan bruge den samme pose om og om igen.
Jeg læste et sted at mit supermarked tjente millioner hvert år på at sælge plastik/papirsposer.
Hvor meget de svinede stod der ikke noget om.
Hvis vi nu alle lod være med at købe bæreposer, hvad mon så staten lagde afgift på?
Gad vide hvad de bruger alle de afgiftskroner på??
Læs her:
http://www.kpmg.c...andel.aspx |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 08-04-2012 17:51
|
Bruger
Status:
|
Jeg kan sige dig hvad de lægger afgifter på.
For det første skal skovejerne betale skat af den jord de dyrker træerne på, selv om de ejer jorden, så skal de betale skat af det de har dyrket og sælger.
De maskiner der bruges til fældningen er blevet trukket fra i skat, det har vi andre nydt godt af.
Og oven i hatten så belemres vi med reklamer vi selv skal være med til at betale.
Importørerne af maskinerne har betalt skat og moms af maskinerne, der allerede er blevet beskattede i hjemlandet, der har importeret dem fra et tredie land hvor minearbejdere har gravet jernmalm frem så de kunne støbe delene, til slaveløn, også der blev de beskattede.
Det samme gælder plastik, biler, høns og træsko ja alt hvad du kan finde på at købe.
Så hva fanden, hva skal vi gøre, at skyde svinene, i rent selvforsvar har de jo også forbudt.
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 08-04-2012 18:03
|
Bruger
Status:
|
For at undgå eventuelle misforståelser må jeg pointere at hjemmebrygget øl ikke henhører under de nævnte varer.
Anarki eller Kaos. |
|
|